Eelmisel nädalal majandus- ja kommunikatsiooniministri Juhan Partsi allkirjastatud projektide kogumaht on 382 miljonit krooni.
Tallinna Sadama esitatud projekti Muuga sadama ühendusteede väljaehitamiseks rahastatakse 201 miljonit krooniga Ühtekuuluvusfondist. Sadamas ehitatakse viadukt üle raudteeharude, mis ühendab sadamat tööstuspargiga ning laiendatakse raudteejaama koos manööverpargiga, mis on vajalik täiendavate rongikoosseisude teenindamiseks ning kaupade käitlemiseks. Ehitustöödega alustatakse 2011. aastal.
Teine rahastamisotsus võimaldab Veeteede Ametil kasutada Euroopa Regionaalarengufondi toetust kogusummas ca 181 miljonit krooni Tallinnas asuva Hundipea sadama väljaehitamiseks. Hundipea sadam on mõeldud eriotstarbelise laevastiku jaoks; sadamas hoitakse ja teenindatakse näiteks jäämurdjaid ja suuremaid poilaevasid. Projekti raames rekonstrueeritakse maapoolsed kaid ja rajatakse sildumis- ja tehnovarustusega kaid ning tehakse süvendustöid. Töödega alustakse sel aastal ning lõppevad 2011. aasta jaanuariks.
Euroopa Ühtekuuluvus- ja Regionaalarengufond toetavad Eesti transpordisektorit perioodil 2007-2013 9,8 miljardi krooniga. 2009. aasta augustikuu seisuga on siseriikliku toetuse taotluse rahuldamise otsused juba 16 transpordi infrastruktuuri arendamise projektil.
Artikkel jätkub pärast reklaami
Seotud lood
Ehitus- ja geotehnilistes projektides seisavad insenerid sageli silmitsi pinnastega, mis ei vasta kandvuse, veepidavuse või stabiilsuse nõuetele. Üheks tõhusaks ja maailmas laialdaselt kasutatavaks pinnase parenduse meetodiks on jugainjekteerimine (ing keeles Soilcrete® või jet-grouting). See tehnoloogia võimaldab pinnasesse rajada erineva kuju ja suurusega tsementeerunud sambaid ilma ulatuslike väljakaevamisteta ja seda ka kitsastes tingimustes.