Talteri tegevjuht Sven Pertens ütles ehitusuudised.net-le, et talle jääb täiesti arusaamatuks, miks riik ei panusta praegu teede ja infrastruktuuri ehituseks, kuna see annaks tööd ja elavdaks majandust.
Eile selgus, et riigi toetus teedeehitusele väheneb, nimelt jaotab riik sel aastal kohalikele omavalitsustele teehoiuks lisatoetust 10% kütuseaktsiisist ehk 378 miljonit krooni, mullu said vallad 15% aktsiisist.
Pertens ütles, et nende käive väheneb prognoosi kohaselt kuni 40 protsenti. „Riik on ju meil teedeehituses peamine klient, sest arendusega tegelevaid eratellijaid enam pole,“ märkis ta. Pertens lisas, et ka Tallinna linn vähendab tellimuste hulka, kuigi vähesemal määral.
Tema sõnul on riigipoolsete tellimuste vähenemine arusaamatu. „Tuleb vähendada personali, mis suurendab tööpuudust. Raskusi tekib ka materjalide müüjatel ning pankadel, sest teede-ehtisfirmad jäävad tehnika liisingu eest võlgu,“ kommenteeris ta.
Artikkel jätkub pärast reklaami
Pertensi sõnul jääb küll konkurente vähemaks, ent igale riigihankele joostakse endiselt tormi.
Seotud lood
Ehitus- ja geotehnilistes projektides seisavad insenerid sageli silmitsi pinnastega, mis ei vasta eeldatud kandvuse ja stabiilsuse nõuetele. Üheks tõhusaks ja maailmas väga laialdaselt kasutatavaks pinnaseparandusmeetodiks on killustiksammaste rajamine. See tehnoloogia võimaldab oluliselt parandada pinnase mehaanilisi omadusi ulatuslike väljakaevamisteta või kiirendada konstruktsioonide alla jääva pinnaste tihenemist.