NCC on müünud enim kortereid - kümne kuuga Tallinnas ja Harjumaal 130 korterit.
Nädalas teeb see keskmiselt 3 müüki. Vana-Kuuli elurajooni 168 korterist on tänaseks realiseerinud 150 ning veelgi ainsa kinnisvaraarendajana on müüdud enne majade valmimist 12 korterit Haabersti linnaosasse rajatavas Pärnaõue elurajoonis.
„Selge on, et tänases turuseisus eralduvad terad sõkaldest ning koduostja teeb selliseid paberi pealt oste ainult siis, kui ta on nii arendajas kui ka valmivas tootes absoluutselt kindel,“ märkis NCC turundusdirekto Heikki Põhi.
Müügitulemustega teisel kohal YIT, kes tegid nad hinnaalanduskampaania -36%, ka hetkel vältab uus kampaania, kus on hinnasula 43%.
Artikkel jätkub pärast reklaami
„Samas YIT ei ole meie jaoks konkurent, kuna asukohavalik on neil olnud teisejärguline. Näiteks Pärnaõue ostjad pole meie poolt koostatud küsitlustes YIT projekte kordagi alternatiivina maininud,“ märkis Põhi.
Heade müügitulemustega paistavad silma Merko ning Koger ja Partnerid, kuid viimane neist on teinud tühjendusmüüke, mille taga paistab strateegiline otsus kinnisvaraportfelli oluliselt vähendada.
Ülejäänud suuremate projektide arendajad on aga jäänud kõrgete ehitushindade tõttu kimpu - kahjumiga vara realiseerida ei soovita, üle omahinna müües kujuneb aga müügihind sedavõrd kõrgeks, et turul liikuvad ostjad ei pööra neile enam erilist tähelepanu.
„Usun, et järgmisel aastal süveneb vahe edukate ja edutute arendajate vahel veelgi ning kui oma võimeid ülehinnanud arendajad mingit lahendust oma probleemidele ei leia, jäävad paljud valearvestusega ehitatud poolikud kortermajad aastateks seisma. See poleks ju esimene kord - mäletatavasti seisis nüüdseks lõpuni ehitatud Osten Tor Tallinna kesklinna äärealal aastaid tühja laguneva tondilossina,“ märkis Põhi.
Seotud lood
Saaremaa ettevõte OÜ Feizerton, mille kaubamärk Feirol on Eestis juba tuttav nii professionaalidele kui ka tavakasutajatele, on tegelenud enam kui 20 aastat kaablitoodete ja elektritarvikute arenduse, tootmise ja müügiga. Ettevõtte juhi Jüri Lemberi sõnul on neil turul omas nišis tugev positsioon, kuid samas on soov üha enam jõuda otse nii ehitusobjektidele kui ka lõpptarbijateni.