Endise Kalevi kondiitritööstuse töölisi kujutav ligi kaheksa meetri laiune seinamaal leiti Lincona Põrandakeskuse Pärnu maantee salongi remondi käigus. Lincona plaanib osa maalist restaureerida ja eksponeerida külastajatele.
Pärnu maantee 139 asuva Lincona Põrandakeskuse salongi ruumides paiknes endise kondiitrivabriku „Kalev“ tööliste söökla ning sellest ajast, täpsemalt aastast 1977, pärinevad ka Eeva-Aet Jänese maalingud. Fresko kujutab renessansilike figuuride läbi tehasetööliste argielu.
„Kalevi sisekujundaja Maia Lauliga olime varemgi edukalt koostööd teinud ning sealt sündis idee antud seinamaalid luua,“ kirjeldas teose autor Eeva-Aet Jänes. „Seinamaalid valmisid umbes aasta jooksul. Kokku oli tegu kümne umbes kaheksa meetri pikkuse maast laeni maaliga. Teose sünnile aitasid praktika käigus kaasa ka tollased ERKI tudengid,“ lisas ta.
Autor Eeva-Aet Jänes on 1942. aastal Tallinnas sündinud maali- ja monumentaalkunstnik, kes on loonud palju seinamaale, peamiselt fresko ja sgrafiito tehnikas, kasutanud figuraalseid ja loodusmotiive ning sümbolkujundeid.
Artikkel jätkub pärast reklaami
Sisekujundaja Epp Suuroja sõnul teeb leiu eriliseks see, et kiire üleminekuperioodi tõttu on taolisi seinamaalinguid säilinud vähe. „Konkreetne maaling kondiitritööstuse töölistega paistab silma kohaspetsiifilise teostusega. See on oma ajastu ehe jäädvustus,” ütles Suuroja.
Praegu katab fresko Lincona Põrandakeskuse salongi ühte seina. „Kuivõrd kliendidki on rohkelt küsimusi esitanud maali kohta, on meil plaanis näha olev osa restaureerida ja lisada juurde puuduolevat osa kajastav pildimaterjal,“ rääkis Lincona juht Olav Tuisk. „Fresko näol on tegu põneva ja originaalse kujunduselemendiga meie salongis,“ märkis Tuisk.
Seotud lood
Saaremaa ettevõte OÜ Feizerton, mille kaubamärk Feirol on Eestis juba tuttav nii professionaalidele kui ka tavakasutajatele, on tegelenud enam kui 20 aastat kaablitoodete ja elektritarvikute arenduse, tootmise ja müügiga. Ettevõtte juhi Jüri Lemberi sõnul on neil turul omas nišis tugev positsioon, kuid samas on soov üha enam jõuda otse nii ehitusobjektidele kui ka lõpptarbijateni.