Liiva ammutatakse hopperitega Naissaare alt ja pumbatakse nn. rainbow meetodil Muugale.
KMG Insneriehituse juhatuse liikme Indrek Pappeli teatel on pragune alus esimene umbes 2000 kuupeetrine Hopper, ent nende kasvab lähikuudel. "Enne aasta lõppu oleme planeerinud toimetada ligikaudu 600 000 kuupmeetrit liiva Muugale, see vastab poolele vajaminevast kogusest," ütles ta. Uue aasta algusest on liiva tarnimine planeeritud nelja Hopperiga tagamaks kogu vajaliku liiva ammutamine enne 1. aprilli 2009, peale seda algab kalade kudemisperiood ja sel ajal on keelatud veeasukate elukeskkonda häiriv tegevus. Lõplik ajakava sõltub talvest.„Liiva ammutamiseks vajalik tehnika on pragusel hetkel Euroopas ja kogu maailmas väga hõivatud, kuna kõikjal on toimumas intensiivne arendustegevus võitmaks merest maad juurde, seda nii kaubandus-, transiidi -, kui ka kinnisvara piirkondade tarvis," lisas Pappel.Muuga Konteinerterminali laiendus on Muuga sadama idaosa laienduse esimene etapp. Laienduse käigus rajatakse 400 meetrit uut kailiini ning ligi 27 hektari suurune uus täiendav territoorium, kogu kompleks on mõeldud peaasjalikult Läänemere regiooni põhja-lõunasuunaliste kaubavoogude teenindamiseks.Töid teostab KMG Inseneriehituse AS koostöös kahe Taani ettevõttega Per Aarseleff A/S ja Rohde Nielsen A/S, kes omavad antud tööks vajalikku meretehnikat.