• 03.04.08, 21:19
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Kaubanduskeskuste üürihinnad kasvasid kuni 25%

Colliers Internationali värske kinnisvaraturu ülevaate kohaselt kasvasid kaubanduskeskuste üürihinnad möödunud aastal 5-25%. Vakantsus püsis nullilähedane.
Vaatamata eratarbimise vähenemisele püsib nõudlus kaubanduspindade järele ja uute kaubanduspindade arendus jätkub, seisab ülevaates. 2007. aastal lisandus turule nii praeguste keskuste laiendamise kui uute müügipindade valmimise tagajärjel 23 000 m2 kaubanduspinda.
Kogukaubanduspinna hulk suurenes 365 000 m2-ni, mida on 0,9 m2 elaniku kohta. Aasta lõpuks oli Tallinnas kaheksa üle 15 000 m2 üüripinnaga kaubanduskeskust kogupinnaga 218 000 m2.
Nõudlus kaasaegse kaubanduspinna järele ületas pakkumist. Tallinnas on uutel kauplejatel praktiliselt võimatu saada pinda tegutsevates suurtes kaubanduskeskustes ja üldine vakantsus püsib nulli lähedal, märkis Colliers.

Artikkel jätkub pärast reklaami

2007. aastal valminud kaubanduspinnad olid kõik oma valmimise ajaks täielikult välja üüritud. Uuekaubanduspinna üürnike sekka lisandus palju Eesti turule sisenenud kõrgkvaliteetseid ja kuulsaid rahvusvahelisi brände, kellel oli kaubanduspinna saamisel konkurentsieelis.
Keskmiselt tõusid kaubanduskeskuste üürihinnad 5-25%. Suurimat üürihindade tõusu kogesid rõivaste, jalatsite, juveelitoodete ja kodukaupade müüjad, sel ajal kui ankurüürnike üürihinnad püsisid üldiselt stabiilsed.
Kaubanduspindade vakantsus jääb 2008-2009 endiselt nullilähedaseks ja nõudlus püsib kõrge, lubas Colliers. Rahvusvahelised brändid jätkavad Tallinna turule sisenemist. Tegutsevate kaubanduskeskuste laieneminejätkub, samuti muutuvad kaubanduskeskused üha rohkem kogu pere vabaajaveetmise kohaks, kus lisaks shoppamisele pakutakse erinevaid meelelahutus- ja taastusvõimalusi.

Seotud lood

  • ST
Sisuturundus
  • 02.09.25, 16:14
Kaabli kvaliteet ei ole silmaga nähtav, aga tagajärjed võivad olla valusad
Saaremaa ettevõte OÜ Feizerton, mille kaubamärk Feirol on Eestis juba tuttav nii professionaalidele kui ka tavakasutajatele, on tegelenud enam kui 20 aastat kaablitoodete ja elektritarvikute arenduse, tootmise ja müügiga. Ettevõtte juhi Jüri Lemberi sõnul on neil turul omas nišis tugev positsioon, kuid samas on soov üha enam jõuda otse nii ehitusobjektidele kui ka lõpptarbijateni.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Ehitusuudised esilehele