Autor: SISUTURUNDUS • 1. juuni 2024

Kas külaliskorteri tegemine on keeruline?

Foto: https://unsplash.com/photos/a-large-living-room-with-a-large-window-3dofskLW-Yc

Tänapäeval on populaarsust kogunud külaliskorterite üürimine lisasissetuleku allikana. Juhul, kui on olemas vaba korter või kui on soov ja võimalus investeerida, siis külaliskorterite järgi nõudlust on. Sageli on hotellides ööbimine kulukas, mistõttu otsitakse soodsamaid lahendusi.

Külaliskorteri tegemine võib olla keeruline, kuid hästi planeerides saab selle protsessi lihtsamaks muuta. Allpool oleme välja toonud mõned aspektid, millele mõelda ja mida arvesse võtta enne kui asuda külaliskorterit tegema.

1. Mõtle läbi eesmärk ja sihtrühm

Eesmärk: miks soovid külaliskorterit teha? Kas see on lisasissetulekuallikaks, lihtsalt hobi või midagi muud? Vahel võib tekkida võimalus soetada hea hinnaga korter, kuid kui sel hetkel ei ole eelarvevahendeid, et seda remontida ja külaliskorteriks muuta, tuleb appi kiirlaen internetist. Kiirlaen internetist võib ulatuda isegi kuni 25 000 euroni, kuid täpsemaid tingimusi saab vaadata Kreditum veebilehelt.

Sihtrühm: kellele ehk millistele külalistele korterit pakud? Turistid, ärireisijad, pered, paarid jne.

2. Õigete ruumide valimine ja ettevalmistamine

Asukoht: valida tuleks hea asukohaga korter, mis on ligipääsetav ja atraktiivne külalistele. Lisaks on väga oluline ka korteri asukoht Eestis laiemalt. Näiteks Pärnu külaliskorterid on väga populaarsed ja suhteliselt kõrgete hindadega võrreldes mõne teise Eesti linna külaliskorteritega.

Sisekujundus: sisekujundusele tasuks panustada ja luua hubane ning stiilne sisekujundus, mis vastab sihtrühma ootustele.

Mööbel ja seadmed: oluline on, et külalised tunneksid end koduselt ja sooviksid teinekordki ööbima tulla. Selleks peaks olema kõik mugavused nagu näiteks mugavad voodid, köögitehnika, kiire WiFi, teler, pesumasin, pesurest jne.

3. Maksustamine ja kindlustus

Maksustamine: uuri välja, millised makse tuleb tasuda ja kuidas on kõige mõistlikum külaliskorterit pidada (nt kas üürides oma osaühingu kaudu).

Kindlustus: kindlasti peab külaliskorteril olema kindlustus, mis kataks külalistega seotud riskid, sest külalisi võib olla väga erinevaid ning hiljem võivad lõhutud esemed või uus remont väga kalliks maksma minna kui puudub kindlustus. Samuti on oluline vastutuskindlustus, sest kui tekib kahju naabritele seoses külaliskorteris viibijate tegevusega, on kindlustus samuti abiks.

4. Hinna kujundamine ja turundamine

Hinna kujunemine: vaata teisi samalaadseid külaliskortereid samas piirkonnas ning püüa määrata õiglane hind, võttes arvesse korteri asukohta, mugavusi ja turu nõudlust.

Turundamine: mõistlik oleks kasutada kõikvõimalikke erinevaid platvorme (nt Airbnb, Booking.com) ja sotsiaalmeediat reklaamimiseks. Samuti on parim reklaam see, mis liigub nö suust-suhu ehk soovituste pinnalt. Kui külalistele korteris viibimine oli meeldiv, soovitavad nad suure tõenäosusega korterit ja oma sõpradele ja pereliikmetele.

Fotod ja kirjeldused: selleks, et korterit üürida, tuleks teha professionaalsed fotod, sest see on esimene, mida võimalik klient näeb. Samuti võiks kuulutuse juures olla kirjas võimalikult palju lisainfot asukoha, mugavuste, tingimuste jms kohta. Samuti võimalus täiendavat infot e-kirja või telefoni teel juurde küsida.

5. Broneeringute tegemine, suhtlus ja koristamine

Broneeringute tegemine: broneerimine peaks olema lihtne ja kliendile mugav.

Külalistega suhtlemine: meeldiv suhtlus võimalike külalistega on väga oluline esmamulje tekkimisel, edaspidi peaks olema valmis vastama külaliste küsimustele ja lahendama võimalikke probleeme.

Puhastamine ja hooldus: kindlasti tuleb läbi mõelda, kuidas tagada korteris maksimaalne puhtus. Kas selleks tuleks palgata koristaja (mis toob kaasa lisakulu) või on omanikul endal võimalik käia regulaarselt korterit koristamas.

6. Tagasiside ja parendamine

Tagasiside kogumine: tagasiside küsimine on väga oluline selleks, et näha võimalikke puudusi külaliskorteris. Samuti annab positiivne tagasiside ülevaate sellest, mis klientidele eriti meeldib.

Parendused: kui korteris on vaja teha parendusi, remonti, vahetada välja seadmeid, siis tuleks seda teha esimesel võimalusel. Külalistele ei avalda muljet see, kui korteris olevad ja välja reklaamitud seadmed ei tööta või kui on muid katkiseid asju. Kui endal ei ole võimalik väljaminekuid teha, tuleb appi Kreditum, kus saab võrrelda erinevaid laenupakkumisi ja leida endale sobiv väikelaen. Täpsema info saamiseks mine Kreditum veebilehele ja uuri täpsemalt!

Tähelepanu! Tegemist on finantsteenuse reklaamiga. Vajadusel tutvu teenuse tingimustega ning küsimuste korral konsulteeri asjatundjaga.

Liitu Ehitusuudiste uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Liitu Ehitusuudiste uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Teeli RemmelgEhitusvaldkonna juhtTel: 51 23 770
Triin UibopuuEhitus ja kinnisvara konverentside programmijuhtTel: 51 990 655
Helen PaapsiReklaamimüügi projektijuhtTel: 5880 7785