• ST
  • 09.06.23, 10:40

Infopanga uus Maksedistsipliini teenus näitab, kuidas ettevõtted arveid maksavad

Infopanga uus Maksedistsipliini teenus näitab, kui kiiresti ettevõtted oma arveid maksavad. See võimaldab kasutajatel teha paremaid krediidiotsuseid ja ennetada tähtajaks tasumata arvete kuhjumist.
Infopanga tiim tuli turule uue krediiditeenusega
  • Infopanga tiim tuli turule uue krediiditeenusega
Infopanga juhi Joonas Jõgi sõnul on Maksedistsipliini teenuse peamine eesmärk kaitsta usaldusväärseid ettevõtteid jahenenud majandusoludes. „Klientidelt laekumata arved võivad moodustada märkimisväärse osa ettevõtte käibekapitalist ja maksetega hilinemine käivitab lumepalliefekti, kus lõpuks kõik kannatavad,“ räägib Jõgi. „Enamasti on iga uus klient kellegi vana klient. Meie partnerite võrgustik katab tänaseks ära enamuse Eesti ettevõtluskäibest ja nii on võimalik kohe kontrollida, millist maksekäitumist uue kliendi poolt võib oodata,” selgitab ta.
Infopanga kliendi ja koostööpartneri Ramirent Baltic ASi krediidikontroller Helena Adamsoni sõnul aitab maksedistsipliini teenus neil usaldusväärsemaid otsuseid langetada. “Peamiselt kasutame maksedistsipliini teenusosa selleks, et analüüsida, kas ja kuidas ühtib klientide maksedistsipliin meile arvete tasumisel.”

Kuidas toimib Maksedistsipliini teenus?

Infopangal on maksedistsipliini partneriteks Eesti tippettevõtted erinevatest valdkondadest, kes väljastavad äriklientidele palju arveid. Kõikide ettevõtete kohta, kellele on meie maksedistsipliini partnerid aasta jooksul piisavalt arveid esitanud, kuvatakse Infopanga keskkonnas maksedistsipliini info, mis annab kasutajale ülevaate:
• kas ettevõte maksab arved tähtaegselt;
• kas ettevõte hilineb maksetega ja kui palju päevi keskmiselt;
• kas ettevõte tasub arved enne tähtaega ja kui palju päevi keskmiselt.
Maksedistsipliin ehk keskmine arve maksmise kiirus on hea indikaator ettevõtte maksekäitumisest viimase aasta jooksul.
Näide ettevõtte maksekäitumisest Infopangas:
Ettevõtete maksekäitumine on väga erinev ning andmed selle kohta on Infopanga kuldpaketi lisateenusena nüüd kasutajatele kättesaadavad, et kliendid saaksid teha paremaid krediidiotsuseid ja kaitsta oma vara.
Kui tunnete huvi Infopanga kuldpaketi teenuse osas, siis võtke ühendust Infopanga müügijuhi Sergei Liiskmaaga: telefoninumber 5373 6325 ja email [email protected]

Tuleb kasuks jälgida nii olemasolevate kui ka uute klientide maksedistsipliini

Uue kliendi puhul on maksedistsipliini kontrollimine iseäranis oluline. Kui ettevõte maksab arveid märkimisväärse hilinemisega, siis tasub määrata sellele kliendile väiksem krediidilimiit või isegi keelata krediitmüük ja küsida ettemaksu.
Kui ettevõtte maksedistsipliin on hea või väga hea (arved tasutakse tähtaegselt või isegi enne seda), võib kliendile anda rohkem krediiti. See võib anda teile võimaluse rohkem müüa ja saada eelise konkurentide ees, kes küsivad ettemaksu või pakuvad kehvemaid lepingutingimusi. Uue kliendiga koostöö alustamisel peaksid ettevõtte krediidipoliitikas olema kindlad protseduurid ja mängureeglid.
Olemasoleva kliendi makseharjumused on tõenäoliselt juba teada, kuid silma peal hoida tasub siiski. Kui kliendi maksedistsipliin teiste ettevõtete suhtes on hakanud järsult halvenema, võib see viidata tekkivatele probleemidele ning kliendile antud krediit tuleks üle vaadata või isegi kaaluda selle sulgemist.
Ent võite hoopis avastada midagi huvitavat. Näiteks ettevõte, kes maksab teile arveid suure hilinemisega, tasub teiste arveid tähtaegselt. Sellisel juhul tuleks uurida põhjuseid: kas ei lähe arved õigele kontaktile, on e-posti aadress vale või on arvega mõni muu probleem, mille tõttu seda õigeaegselt ei kinnitata.

Mida teha kui kliendi maksedistsipliin ja/või krediidihinnang halveneb järsult?

Lisaks maksedistsipliini jälgimisele, soovitame kliendid, kes ostavad sagedamini kui kord-paar aastas, lisada Infopanga seiresse. Nii saate teada kõigist ettevõtet puudutavatest võtmesündmustest, näiteks krediidihinnangu ja krediidilimiidi muutustest, võlgade tekkest ja tasumisest, omanike ja juhatuse liikmete muutusest, majandusaasta aruannete esitamisest jm. Kui kliendil tekivad probleemid, olete teistest võlausaldajatest informeeritumad ja nii suurendate oluliselt tõenäosust, et teil õnnestub oma raha kätte saada.
Kliendi maksedistsipliini halvenemise korral sulgege kindlasti kohe igasugune krediit ja andke nõuded üle inkassole. Probleemidega tegelemine peab olema kiire, ettevõtte krediidipoliitikas peavad olema täpsed protseduurireeglid.

Infopank aitab kujundada krediidipoliitikat

Pole vahet, kas teie ettevõttes juba on väljakujunenud krediidipoliitika, mis vajab optimeerimist, või on see alles loomisel – Infopank saab nõu anda. Krediidipoliitika sisaldab laias laastus:
• krediidipoliitika eesmärgi sõnastamine;
• vastutavate isikute ja rollide määramine;
• krediiditingimused;
• krediidihaldus:
- krediiditaotlus;
- ettevõtte krediidivõime hindamine;
- krediidiotsus;
- krediidiklientide haldamine ja seire;
• probleemide haldus, töö võlglastega.
Kui soovite nõu oma ettevõtte krediidipoliitika kujundamisel, ümberkorraldamisel või auditeerimisel, võtke meiega ühendust aadressil [email protected]

Seotud lood

  • ST
Sisuturundus
  • 03.06.25, 10:20
Haapsalu Uksetehase teekond kirstudest, mänguasjadest ja pildiraamidest tuletõkke- ning helikindlate usteni
Rääkides Eestis valmivate kvaliteetsete uste ja akende tootmisest, ei saa üle ega ümber Haapsalu Uksetehasest. Ent pea 35 aastat järjepidevalt tegutsenud ettevõtte suund oleks võinud olla ka muu, sest esimese tootena valmistati tehases hoopis täispuidust kirst, mis tellimustööna Žiguli 09 katusel Soome sõidutati.

Enimloetud

1
Uudised
  • 25.06.25, 06:45
4 võimast GALERIID: Metro Capital ja EBS panid haridus- ja ettevõtluslinnakule nurgakivi
Võimsad visuaalide ja fotode galeriid näitavad, mis sinna tuleb ning mis nurgakivipanekul toimus ja kes kõik seal olid - uuri lähemalt!
2
Uudised
  • 25.06.25, 10:49
Tartu kiitis Siuru detailplaneeringu heaks
3
Saated
  • 24.06.25, 14:00
E-ehituse platvorm toob utoopia lähedamale, kui oskad oodata
4
Uudised
  • 25.06.25, 09:00
Aviaator tähistas sarikapidu – vaata uhket galeriid!
Sinna kerkib tulevikus rohkem kui 600 kaasaegset kodu
5
Uudised
  • 19.06.25, 14:34
Kiisal asuvasse Mandri-Euroopa suurimasse akuparki jõudis 126-tonnine hiigeltrafo
Akupargi üldehituse, elektritööde ja paigaldustööde eest vastutab Eveconi tütarfirma WiSo Engineering. Akupargi alajaama ja ühendamise Eesti põhivõrguga teeb Connecto Infra.
6
Uudised
  • 19.06.25, 06:45
Infortar pani nurgakivi Eesti ühele suurimale rohegaasijaamale
Vaata galeriid, kuidas ehitus edeneb.

Hetkel kuum

Hetk nurgakivi panekult.
Uudised
  • 19.06.25, 06:45
Infortar pani nurgakivi Eesti ühele suurimale rohegaasijaamale
Vaata galeriid, kuidas ehitus edeneb.
Arenduse brutopind on 7600 ruutmeetrit ja see peaks valmima 2026. aasta lõpuks (Visuaal: Arco Vara).
Uudised
  • 20.06.25, 06:45
Arco Vara alustas Kristiines uute elamute ehitust
Siia võrsub linnak. Pealinna esindusliku piirkonna miljöö paneb arendajale, arhitektile ja ehitajale eriti suure vastutuse.
Uudised
  • 25.06.25, 06:45
4 võimast GALERIID: Metro Capital ja EBS panid haridus- ja ettevõtluslinnakule nurgakivi
Võimsad visuaalide ja fotode galeriid näitavad, mis sinna tuleb ning mis nurgakivipanekul toimus ja kes kõik seal olid - uuri lähemalt!
Maa- ja Ruumiameti digiteenuste teenistuse direktor Taavi Jakobson ja Kliimaministeeriumi ehituse ja elukeskkonna osakonna juhataja arhitekt Kaja Pae.
Saated
  • 24.06.25, 14:00
E-ehituse platvorm toob utoopia lähedamale, kui oskad oodata
Kiisal asuvasse Mandri-Euroopa suurimasse akuparki jõudis 126-tonnine hiigeltrafo
Uudised
  • 19.06.25, 14:34
Kiisal asuvasse Mandri-Euroopa suurimasse akuparki jõudis 126-tonnine hiigeltrafo
Akupargi üldehituse, elektritööde ja paigaldustööde eest vastutab Eveconi tütarfirma WiSo Engineering. Akupargi alajaama ja ühendamise Eesti põhivõrguga teeb Connecto Infra.
Ehitustrusti Sikupilli kodude ala õhuvaade ( allikas:  https://geoportaal.maaamet.ee , Ehitustrust).
Uudised
  • 18.06.25, 10:04
Ehitustrusti arenduse arhitektuurivõistlusele laekus 6 tööd
Selliseks see planeeriti - Pärnu uue silla visuaal (Stricto Projekt OÜ insenerid Andreas Papp ja Dmitri Gorbatjuk).
Uudised
  • 17.06.25, 15:16
Infortari ehitusettevõte andis Pärnu silla linnale üle
Vaata esinduslikku galeriid, millisena see sild valmis!
Haapsalu Uksetehas alustas paarikümne inimesega. Täna toimetab majas enam kui 170 töötajat.
  • ST
Sisuturundus
  • 03.06.25, 10:20
Haapsalu Uksetehase teekond kirstudest, mänguasjadest ja pildiraamidest tuletõkke- ning helikindlate usteni

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Ehitusuudised esilehele