Eesti puitmajaklastri juht Elari Kivisoo usub, et ühisturundus on praegu väga heaks võimaluseks piiratud ressursside tingimustes välisturgudel nähtav olla.
Suure tõenäosusega on müügitegevuse seisukohalt ettevõtetel tõhusam olla messil väljas ettevõtte individuaalstendiga, kuid siin mängib olulist rolli stendipinna ja stendi enda kujundus ja selle maksumus – sageli jääb Eesti ettevõtele selles osas ressursse napiks, mistõttu ongi väga heaks ja kasulikuks võimaluseks osaleda taolistel ühisstendidel.
Puitmajatootjate jaoks oleks tõhusam lahendus kitsamale sihtgrupile suunatud messil (puhke- ja vaba aja majade mees vms) just puitmajatootjate ühisstendiga osalemine, kuid kahtlemata said stendil osalenud ettevõtted kasulikke kontakte ka Ecobuildilt, mis oli selgelt laiemale sihtgrupile suunatud ehitusmess.
Ühisturundus on tänasel päeval ettevõtete jaoks minu hinnangul väga heaks võimaluseks piiratud ressursside tingimustes välisturgudel nähtav olla – näitena võib tuua puitmajaklastri poolt äsja avatud 13-keelse portaali woodhouse.ee, mille osas eesmärgiks sihipärase tegevusega internetiturunduse vallas muuta veebileht reaalselt toimivaks ühisturundusvahendiks. Kahtlemata on oluline ka reaalne kohalolek erinevate sihtturgude messidel.
Artikkel jätkub pärast reklaami
Välismessil osaledes saavutatakse parimaid tulemusi selleks põhjalikult ette valmistades – spetsiaalselt messi jaoks koostatud infomaterjalid, vajadusel veebileht eripakkumistega, ettevalmistused ajakirjanikega suhtlemiseks (kokkupandud infomaterjalid ettevõtte kohta), samuti olemasolevate ja uute koostööpartnerite kutsumine enda messiboksi külastama jms.
Turundusmaterjalide koostamisel on oluline kasutada vastava sihtriigi keelt emakeelena oskava inimese abi – nii välditakse kohmakust sõnastuses ja ebaõiget sõnakasutust. Kahtlemata on oluline messi valmistumisel süstemaatiline tegevus ja kohustuste jaotamine ettevõttes. Selgelt seatud eesmärgid loovad eelduse eduks – ehk ettevõtetel peaks olema enda jaoks selgeks tehtud, mida messilt oodatakse ja miks osaletakse.
Autor: Elari Kivisoo
Seotud lood
Saaremaa ettevõte OÜ Feizerton, mille kaubamärk Feirol on Eestis juba tuttav nii professionaalidele kui ka tavakasutajatele, on tegelenud enam kui 20 aastat kaablitoodete ja elektritarvikute arenduse, tootmise ja müügiga. Ettevõtte juhi Jüri Lemberi sõnul on neil turul omas nišis tugev positsioon, kuid samas on soov üha enam jõuda otse nii ehitusobjektidele kui ka lõpptarbijateni.