Lätlased: Rail Baltica vähendab veokijuhtide kilomeetreid ja töötunde

Rail Baltica Pärnu terminal.
Rail Baltica Pärnu terminal.

Euroopa ühe suurima veoettevõtja Kreiss ja Läti ühe suurima eksportija, tootmisettevõtte Latvijas Finieris esindajad kohtusid Rail Baltica projekti kolme Balti riigi keskse projektikoordinaatori RB RAILi juhatusega. Ühiselt arutati Rail Baltica mõju ettevõtlusele. Mõlemad osapooled olid nõus, et uus raudteeühendus võib tarneahelatele ja transporditeenustele positiivselt mõjuda, eeldusel, et eri liiki vedajate ja Rail Baltica vahel luuakse koostöö, mis võimaldaks sujuvat ja õigeaegset kaubavedu.

Ettevõtjad rõhutasid, et kõige olulisem on tarneahela õigeaegsus ja efektiivsus. Uue raudteetaristuna võimaldab Rail Baltica olulisi ja positiivseid muudatusi rahvusvahelises transpordis. Projekti üks kõige oodatumaid aspekte on nutikad IT-lahendused, mis aitavad ühendada tootjaid, ekspediitoreid ja raudtee-ettevõtjaid.

„Veel on vara, et hinnata, kuidas Rail Baltica meie teenuseid täpselt mõjutama hakkab, aga kindlasti näeme me võimalikus koostöös suurt potentsiaali. Meil on juba täna lootus, et Rail Baltica aitab iga juhi töötunde ja kilomeetreid vähendada, millel on tööjõu piiratust arvestades suur tähtsus,“ ütles Kreissi tegevjuht Andrejs Petrovs. Ühtlasi märkis ta, et mitmeliigilised terminalid peaksid kauba töötlemiseks ja ümberlaadimiseks pakkuma maksimaalset paindlikkust.

Veoettevõtjate vaatevinklist aitaks Rail Baltica taristu lisaks nende olemasolevate teenuste arendamise võimaldamisele lahendada ka selliseid probleeme nagu näiteks sõidukijuhtide puudus ning ühtlasi aidata kaasa selle elukutse töömudeli täielikule muutmisele, võimaldades autojuhtidel töötada enamjaolt ainult selles piirkonnas, kus nad elavad.

Kohtumisel rõhutas AS RB RAIL, et Rail Baltica raudtee ehitatakse nii reisijate- kui ka kaubaveoks, mistõttu on väga oluline, et projekti elluviijad kohtuksid erinevate äriringkondade esindajatega kõigis kolmes Balti riigis, et mõista nende ootusi uuele transporditeele.

„Lõppude lõpuks on Rail Baltica projekti olulisim osa selle ärimudel. Seetõttu soovime tutvuda äriringkondade visiooniga, et osata nende vajaduste ja strateegiatega kooskõlas tegutseda,“ ütles kokkuvõttes AS RB RAILi tegevjuht ja juhatuse esimees Baiba Rubesa.

AS Latvijas Finierisi juhatuse liige Mārtiņš Lācis hindas dialoogi sidusrühmadega samuti positiivselt ja ütles pärast kohtumist: „Hindame koostööpartnereid, kes võtavad arvesse ettevõtjate vajadusi ning tutvuvad enne suuri otsuseid nende visioonidega. Edu võti on mõelda ja tegutseda koos, otsides keerukaid ja uuenduslikke lahendusi, sealhulgas ka infotehnoloogia valdkonnast. Kaasates ettevõtjaid, antud juhul raudtee- ja veoettevõtjaid, avaneb võimalus riigimajanduse tõhusaks arendamiseks ja ettevõtjate konkurentsivõime suurendamiseks ekspordi vallas.“

 

Osale arutelus

Ehitus­uudised.ee toetajad:

Raadio ettevõtlikule inimesele

Hetkel eetris

Jälgi ehitusuudiseid sotsiaalmeedias:

RSS

Ehitus­uudised.ee toetajad:

Teabevara ehitus­spetsialistile

Valdkonna tööpakkumised

Harmet otsib PEAINSENER

Harmet OÜ

07. juuni 2018

Q-HAUS BALTIC OÜ otsib PROJEKTIJUHTI

Tammiste Personalibüroo OÜ

31. mai 2018

Ehituse erilehed