24. märts 2015
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

Maanteeameti soovitused ehitajatele 2+1 teelõikude rajamisel

Foto: Selou.me
Maanteeamet kuulutab sel aastal välja Eestis esmakordselt 2+1 teelõikude projekteerimise ning ehitamise hanked. Ehitusuudised.ee toimetus uuris, millise riigi kogemusest amet uute teelõikude rajamisel lähtub ning milliste riikide standarditega soovitab projekteerijatel ja ehitajatel tutvuda.

Küsimustele vastas Maanteeameti planeeringute osakonna juhataja Andres Urm.

2+1 tee on laialdaselt kasutusel küll Skandinaavias, ent Eestis varasemalt mitte. Milliste riikide juhistest lähtub Maanteeamet 2+1 teede projekteerimisel ja ehitamisel Eestis?

Maanteeamet lähtub 2+1 teede kavandamisel valdavas osas Rootsi kogemusele.

Milliseid lähtekohti on 2+1 teelõikude jaoks välja töötatud, et tagada ohutu liiklemine ning vältida nö 2+1 teeraja lõpus „viimase hetke“ möödasõite?

„Viimase hetke“ möödasõite ei saa liikluskorralduslike vahenditega vältida. See on eelkõike liikluskultuuri küsimus. 2+1 sõidurajaga lõpuosad oleme kavandanud vastavalt Rootsi teedeprojekteerimise normdokumentidele. Rootsis nimetatud lahendus toimib ja on liiklejale arusaadav. Põhimõtteliselt on 2+1 sõiduradadega lõikude lõpuosade lahendus analoogne Eestis rajatud 2+2 sõidurajaga teelõikude lõpuosadega.

Kas lisaks uudse tee rajamisega on teil plaanis integreerida ka smart-road (ingl k. tark-tee toim)  lahendusi 2+1 teelõikudele?

Ei ole kavas.

Kuidas plaanite hakata monitoorima 2+1 teelõikude ohutust?

Tagasisidet lahenduse toimivuse osas saab visuaalsel hindamisel ja liiklejatelt tagasisidet saades. Tagasisidet saame ka lõigu liiklusõnnetuste statistikast.

Kuidas soovitate projekteerijatel ja ehitajatel ette valmistuda 2+1 teelõikude hangeteks?

Projekteerijatel ja ehitajatel tuleks tutvuda Rootsi ja Soome juhendmaterjalidega, mis käsitlevad 2+1 teelõike.

Mis saab olema 2+1 teelõikude hangete puhul määravateks hindamiskriteeriumideks?

Määravaks saab siiski maksumus.

Bituumeni hinnaindeks | Create infographics

Liitu Ehitusuudiste uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Liitu Ehitusuudiste uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Teeli RemmelgEhitusvaldkonna juhtTel: 51 23 770
Triin UibopuuEhitus ja kinnisvara konverentside programmijuhtTel: 51 990 655
Helen PaapsiReklaamimüügi projektijuhtTel: 5880 7785