Võrdlus: Tallinna linnapeakandidaa-tide ehitusplaanid

Küsisime nelja suurima erakonna Tallinna, Tartu ja Pärnu linnapeakandidaatidelt, mida nad plaanivad linna ehitada kui nad linnapeaks saavad. Siin on Tallinna linnapeakandidaatide poolt laekunud vastused.

Tallinn

Edgar Savisaar, Keskerakond

Linn ehitab minu eestvedamisel järgnevatel aastatel palju, toon vaid lühikese loetelu:
• Jätkame munitsipaalmajade ehitamise programmi, mille raames ehitame Maleva tänavale 100 uut eluruumi ja rekonstrueerime Akadeemia tee 48 munitsipaalmaja. Samuti valmistame ette uue munitsipaalehituspiirkonna Lasnamäel Valgel tänaval.
• Rekonstrueerime igal aastal ühe kooli.
• Ehitame valmis Tondiraba Spordikompleksi jäähalli ning Sõle Spordikompleksi, rekonstrueerime Kalevi spordihalli ja koostöös erasektoriga ehitame valmis Tondiraba golfi ja puhkekeskuse.
• Tallinna loomaeda ehitame keskonnhariduse keskuse ja jääkarud saavad uue elupaiga. Rekonstrueerime Lauluväljaku raadiotorni. Lastehaigla saab laste vaimse tervise keskuse ja puuetega lapsed renoveeritud tugikeskuse ,,Juks,,. Ehitame Iru hooldekodule juurdeehituse.
• Oleme kehtestanud enamuse mereäärsetest planeeringutest, Tallinna kesklinn saab rannapromenaadi ja mereäärsed kohvikud.
• Koos Tallinna Luteri kiriku kogukonnaga ehitame 2017 aastaks valmis Mustamäe kiriku.

Järgmisel valitsemisperioodil hoiame erilise tähelepanu all teedeehitust. Tagame, et teede ehitusse ja rekonstrueerimisse panustataks iga aastaselt vähemalt 25 miljonit eurot. Koostöös riigiga rekonstrueerime Haabersti ristmiku, Gonsiori ja Suur-Sõjamäe tänavad, ehitame valmis Kalaranna tänava. Peterburi tee rekonstrueerime katseliselt betoonkattega.

Jätkame kergliiklusteede võrgustiku rajamist, seades eesmärgiks erinevate kergliiklusteede ühendamise. Jätkame ka jalgrattaparklate rajamist.
Parkidest rekonstrueerime Tammsaare ja Kase pargid. Kadrioru pargis uuendame alumise aia.

Jätkame vanalinna jalakäijatele sõbralikuks muutmist – rekonstrueerime Viru tänava jalakäijate alaks.

Valdo Randpere, Reformierakond

Ülemiste Ühistranspordikeskus ehk Tallinna Transportaal, Russalka ristmik, Habersti ristmik, Linnahall, mereääre avamine, lasteaeade remont üle linna ja uute ehitus.

Kui mina olen linnapea, siis ehitajad kõigile objektidele leitakse konkursi ja ausa enampakkumise teel. Kinnisvara arendajaid ning ehitajaid võiks ka rõõmustada teadmine, et lubame lühendada detailplaneeringute menetlemise aega 6-le kuule. Efektiivne ja aus ehitamine loob Tallinnas heaolu nii selle valdkonnaga otseselt seotud inimestele, kui kaudselt ka kõigile teistel linna elanikele. Investeeringud infrastruktuuri aitavad aga kaasa uute hästitasustatud töökohtade tekkele.

Andres Anvelt, SDE

Vastuse Teie küsimusele annavad kaks meie olulisemat prioriteeti. Esiteks lasteaedade probleemi lahendamine, milleks näeme ette investeeringuid 13 miljoni ulatuses aastas. See puudutab nii uute hoonete ehitamist kui ka olemasolevate renoveerimist. Neid objekte oleks seal nelja aasta kohta rohkem tunduvalt kui viis.

Teine oluline prioriteet on Tallinna avamine merele ja sõlmkohaks on siin piirkond Tallinna Sadam, Kopli poolsaar. Meie plaanides on ühendada see kõik üheks tervikuks. Linna rolli investeeringutes on siis üheltpoolt taristu ettevalmistamine nii ühendusteede, kergliiklusteede ja promenaadi osas, kuhu omakorda on vaja luua võimalused erasektori investeeringuteks.

Linna ülesanne on ette valmistada ettevõtlusele atraktiivne turismipiirkond. Aga on rida avalikke objekte nagu senine Patarei hoone (see küll riigi omanduses, kuid ilma linna koostööta on seda raske edasi arendada), samuti linnahalli rekonstrueerimine ja kõige selle ühendamine üheks atraktiivseks tervikuks.

Teeehitusobjektidest rääkides on vaja teha samuti kiired otsused ühe või teise objekti prioriteetsuse ja investeeringute suuruse osas, kuid kindlasti peab nendega edasi minema. Ka need küsimused vajavad koostööd riigiga, sest jutt käib ikkagi riigimaanteede ühenduskohtadest linnatänavate süsteemiga.

Üheks oluliseks ressursiks nende objektide planeerimisel ja ehitamisel on kindlasti eurorahad, mille alakasutamine viimastel aastatel on kindlasti pidurdanud Tallinna arendustegevust.

Kokkuvõtteks peab ütlema, et objektide lõplik nimekiri sõltub erinevate koalitsioonipoolte kokkuleppest aga fakt on see, et Tallinna arendamine ka ehitussektoris kindlasti seisma ei jää, pigem vastupidi.

Küsitluse tulemusena võib tõdeda, et IRLil kas järgmise valitsemise perioodiks ehitusplaane pole või on see valimiskampaania tuhinas teisejärguliseks jäänud.

Osale arutelus

  • Mariliis Pinn
    Ehitusuudised.ee toimetus

Ehitus­uudised.ee toetajad:

Raadio ettevõtlikule inimesele

Hetkel eetris

Seotud lood

Jälgi ehitusuudiseid sotsiaalmeedias:

RSS

Ehitus­uudised.ee toetajad:

Ajakiri Ehitaja

september 2018

Teabevara ehitus­spetsialistile

Valdkonna tööpakkumised

Ehituse erilehed