Aruvalla-Kose teelõigu 500-miljoniline hange hangunud

Kaks aastat kestnud Tallinna–Tartu maantee Aruvalla–Kose teelõigu projekteerimise ja ehitamise hanke kohtuvaidlustesse sumbumise tõttu otsustas maanteeamet selle hoopis tühistada, et alustada 500 miljonit krooni maksva teelõigu hankega puhtalt lehelt.

See võib tähendada, et kopp võib maasse löömata jääda ka sel aastal.

Kuid tee-ehitajad on praeguseks jõudnud vaidlustada ka omakorda hanke tühistamise otsuse ning tõenäoliselt protsessitakse ka uue hanke väljakuulutamise peale.

“Kohtusse on jõudnud kaebused, mille sisu on vaidlus riigihanke hankedokumentide ja senise hankemenetluse seaduslikkuse üle. Võimatu on prognoosida kohtumenetlusele kuluvat aega ja võimalikku lahendit, mistõttu võib teelõigu ehituse algus oluliselt edasi lükkuda. Kõnealuse hankemenetluse kehtetuks tunnistamine võimaldab korraldada uus riigihange avatud hankemenetlusena ja jõuda võimalikult minimaalse ajakuluga lepingu sõlmimiseni ja teelõigu ehitusega alustamiseni,” põhjendas maanteeamet hanke tühistamise otsust.

Läinud nädalal ilmus riigihangete registris ka eelteade uue hanke kohta.

Juunis valis maanteeamet riigihanke võitjaks 484 miljoni krooniga odavaima pakkumise teinud ASi Lemminkäinen Eesti, ASi Teede REV-2, ASi Tref ja ASi Teede Tehnokeskus ühispakkumise. Teiseks jäi ASi Nordecon Infra ning Ramboll Eesti ASi pakutud 506 miljoni kroonine hind.

Nordecon Infra vaidlustas seejärel maanteeameti otsuse rahandusministeeriumi juures asuvas vaidlustuskomisjonis ning sai sealt positiivse otsuse.

Seejärel kaebas maanteeamet vaidlustuskomisjoni otsuse halduskohtusse. Ka odavaima pakkumise tegijad pöördusid halduskohtusse. Maanteeamet otsustaski seepeale hanke tühistada, kuid ka see otsus on juba vaidlustatud.

“Vaidlema on juba hakatud hankemenetluse kehtetuks tunnistamise üle ning tõenäoliselt vaidlustatakse ka uue hanke väljakuulutamine,” kinnitas Nordecon Infra juhatuse esimees Erkki Suurorg.

Tema sõnul ei too juba aastaid kestnud hankeprotsessi alustamine otsast peale hankelepingu sõlmimist ajaliselt lähemale, vaid hankijal tuleks valida korrektne lahendus, mis on hankelepingu sõlmimine esialgse hanke raames. “Vastasel korral võib Aruvalla–Kose tee-ehitus maanteeameti tegevuse tõttu üldse nurjuda, arvestades võimalikke ajalisi piiranguid euroraha kasutuselevõtul,” lisas Suurorg.

Lemminkäinen Eesti juhataja Sven Pertensi sõnul sel aastal enam teelõigu projekteerimise ja ehitamisega ei alustata.

Osale arutelus

Ehitus­uudised.ee toetajad:

Raadio ettevõtlikule inimesele

Hetkel eetris

Seotud lood

Jälgi ehitusuudiseid sotsiaalmeedias:

RSS

Ehitus­uudised.ee toetajad:

Teabevara ehitus­spetsialistile

Valdkonna tööpakkumised

Ehituse erilehed