• 21.08.13, 17:21
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Rail Baltica vahekokkuvõte: oleme graafikus

Ehitusuudised.ee uuris, kuidas kulgeb Rail Baltica Eesti trassi planeeringu ning eelprojekti protsess. Küsimustele vastas majandus- ja kommunikatsiooniministeeriumi nõunik Rasmus Ruuda.
1. Millises faasis on RB planeeringud? Kas olete ajagraafikus?
Jah, oleme graafikus. Rail Balticu maakonnaplaneeringute koostamist alustati mais. Raudtee lähteseisukohti ning trassialternatiivide avalikud väljapanekud kohalikes omavalitsustes algavad septembris ning sellele järgnevad avalikustamised toimuvad septembris ja oktoobris. Täpsemast ajakavast teavitatakse augusti kuu jooksul maavalitsuste vahendusel.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Lähiaastatel valmivad ehitamiseks vajalikud planeeringud ja eelprojektid, mis määravad uue raudtee asukoha. Euroopa Liidu kaasrahastamise olemasolul jätkatakse ettevalmistustega ehitustöödeks, mille algus võib osutuda võimalikuks aastatel 2017/2018. Eesmärk ehitustöödel on saada võimalikult palju valmis aastaks 2022.
2. Kuidas sujub koostöö erinevate KOVidega planeeringute plaanimisel, sest trass läbib mitmeid maakondi ja valdasid? Kas on tulnud ette takistusi?
Koostöö kohalike omavalitsustega on vaatamata suveajale olnud tõhus. Töökoosolekud on toimunud maavalitsustes, osalenud on kõikide omavalitsuste esindajad. Praegu on valmimas ja septembri algusest huviliste kättesaadavad maakonnaplaneeringute lähteseisukohad ja keskkonnamõju strateegilise hindamise (KSH) programm.
Lähteseisukohad kirjeldavad, mida ja kuidas täpselt planeeritakse. KSH programm kirjeldab mõjusid, mida raudteekoridori kavandamisel hinnatakse. Lisaks on valminud maakonnaplaneeringute tugiplaan, kuhu on kantud trassikoridoride variandid, mille võrdlemine ja analüüs algab sügisel.
Seega on Rail Balticu trassikoridori leidmine veel algusfaasis ja ühtegi otsust, kuhu ja kuidas trass täpselt tuleb, tehtud ei ole.
3. Mis on projekti puhul kõige keerulisem väljakutse?

Artikkel jätkub pärast reklaami

Lisaks suurele planeerimisprotsessile on väljakutseks riiklike ja kohalike huvide tasakaalustamine - üleriigiliselt tähtsale transpordiühendusele kohalikke huvisid ja väärtusi maksimaalselt arvestava asukoha leidmine.

Seotud lood

Uudised
  • 07.08.13, 17:54
Siim Kallas palkas Rail Balticu Eesti projektijuhi
Rail Balticu Eesti projektijuht Miiko Peris alustab 16. augustist tööd Euroopa Komisjoni asepresidendi Siim Kallase kabinetiliikmena.
Uudised
  • 02.05.13, 11:42
Rail Baltica vaidlustanud Aecom sai vastu näppe
17. aprillil vaidlustas Suurbritannia ühispakkuja Aecom Tehnilise Järelevalve Ameti poolt Rail Baltica trassi eelprojekti hanke tulemused, mille kohaselt võitis hanke Eesti konsortsium.
Uudised
  • 06.05.13, 15:41
Rail Baltica eelprojekteerimine sai allkirjastatud 
Reedel, 3. mail allkirjastas riik lepingu Rail Balticuga seotud maakonnaplaneeringute koostamiseks ja eelprojekteerimiseks.
Uudised
  • 09.04.13, 16:53
Rail Balticu eelprojekteerimise hanke võitis Eesti ühispakkuja
Rail Baltic raudteeliiniga seotud maakonnaplaneeringute ja eelprojekteerimise läbiviimiseks korraldatud rahvusvahelise hanke võitis ühispakkuja OÜ Reaalprojekt, OÜ Hendrikson&Ko ja EA Reng AS.
  • ST
Sisuturundus
  • 16.06.25, 11:23
Katuseakende vananemine – probleem, millega peab arvestama
Katuseaknad on oluliselt enamat kui lihtsalt valgusallikad. Need mõjutavad hoone energiatõhusust, ventilatsiooni ja sisekliimat. Vananedes võivad aknad tekitada probleeme, mis ei ole esialgu visuaalselt märgatavad, kuid mis aja jooksul kahjustavad konstruktsioone ning halvendavad kasutajate mugavust.

Viimased uudised

Uudised
  • 19.06.25, 15:45
MaRu muudab planeeringute koostamise läbipaistvaks ja kiiremaks
Uudised
  • 19.06.25, 15:16
Betooniühingu üliõpilastööde võistlusel kandideerib preemiale 10 tööd
Uudised
  • 19.06.25, 14:34
Kiisal asuvasse Mandri-Euroopa suurimasse akuparki jõudis 126-tonnine hiigeltrafo
Akupargi üldehituse, elektritööde ja paigaldustööde eest vastutab Eveconi tütarfirma WiSo Engineering. Akupargi alajaama ja ühendamise Eesti põhivõrguga teeb Connecto Infra.
Uudised
  • 19.06.25, 13:10
Ilma tööstuse ja patentideta me Eesti majandust ei päästa
Kui Eesti tahab mängida muu maailmaga samas liigas, tuleb hakata järgima samu reegleid
Uudised
  • 19.06.25, 10:56
Anija vallas alustas tööd tohutu päikesepark
Uudised
  • 19.06.25, 09:39
Taristuehituse Liit tunnustas parimaid eriala lõputöid
Uudised
  • 19.06.25, 09:16
Eluasemete hinnad kerkisid aastaga 4,6 protsenti
Uudised
  • 19.06.25, 08:45
Stroomi rannahoonelt toodi alla sarikapärg
Vaata fotosid ja visuaale!

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Ehitusuudised esilehele