Olukorras, kus on vaja ulatuslikumat energiasäästu, tuleb koolitada rohkem energiaspetsialiste, kirjutab TalTechi ehituse ja arhitektuuri instituudi direktor, akadeemik Jarek Kurnitski.
Progressi takistava konkreetsete teadusharude puudumise saab muuta kõigile kasulikuks, kui ülikoolid koostaksid energiale ja tehnilistele süsteemidele keskenduvad õppekavad, mis reageerivad kriisidele ja ühiskondlikele probleemidele. Need õppekavad oleksid olulised Euroopa Komisjoni paketi „Eesmärk 55“ ja renoveerimislaine eesmärkide saavutamiseks.
Suurbritannias aastatel 1970–1994 läbiviidud ehitusuuringust, milles analüüsiti hilinemiste ja eelarve ületamiste põhjuseid, selgus, et 40% ootamatutest hilinemistest ja lisakuludest olid seotud geotehniliste oludega. Ehitaja vaates tõusetub küsimus: mis saab siis, kui tegelik kohapealne geotehniline olukord osutub arvatust keerulisemaks?