Autor: Ehitusuudised • 11. oktoober 2022

Karl Bilder - Eesti üks vanimaid ehitusvaldkonna professionaale

Karl Bilder võib tunduda uue nimena, kuid paljudele Eesti ehitusmaailma raskekaallastele tähendab see nimi kauaaegset usaldusväärset koostööpartnerit, ja nii juba 25 aastat.
Karl Bilderi juht Olle Saare sõnul algab suur osa ehitamisest juba tehastes, kus vajalikke komponente toodetakse.

“On inimesi, kes arvavad, et Karl Bilderi puhul on tegemist mõne välismaise ettevõttega, kuid see ei ole nii,” ütleb ettevõtte juht Olle Saare. “Oleme algusest peale olnud - ja oleme siiani - 100% Eesti kapitalil põhinev ettevõte,” selgitab ta. Karl Bilder on Värvikeskuse uus nimi.

Karl Bilderi ajalugu ulatub tagasi 1997ndasse aastasse, mil Tartus avas oma uksed värvide müümisele ning segamisele spetsialiseerunud ettevõte.

“Olime üks esimesi professionaalsemaid värvipoode, kes suutis värvi õigesti toonida ning tarnida suuri koguseid,” meenutab Saare. “Värv nõuab teadmisi ning kuna meie suutsime ka nõudlikuma kliendi soovid rahuldada, levis hea sõna ning seeläbi kasvas ka püsiklientide arv. Lausa nii kiiresti, et juba 1998 avasime Tallinnas oma esinduse ja 2001 Pärnus.”

25 aastat Eesti turul

Klientideks peaasjalikult nõudlikud kliendid, oli toonase Värvikeskuse kasv kiire ning kümne aastaga suudeti kasvada 10 miljoni eurose käibega ettevõtteks. Murrang - nii ettevõtte käibes kui tegevuses - saabus suure majandussurutise ajal, mil paljud ehitusviimistlusega tegelevad ettevõtted hakkasid oma põhitegevuse asemel uutes valdkondades tegutsema- kes hakkas fassaade ehitama, kes põrandatöid tegema.

“Üks hetk leidsimegi end olukorrast, kus kliendid hakkasid lisaks värvile küsima kipsplaate, teised jälle kipsplaatide kinnitusi, mõned soojustusmaterjali ja nii tuligi sisuline otsus langetada: kas öelda klientidele ära ja jääda neist ilma või äri muuta,” jutustab Saare. “Valisime viimase ja täna varustame oma kliente kõige ehituseks vajalikuga, mida klient küsib, alustades lihtsate ehitusmaterjalidega ja lõpetades eritellimusel valmistatud tööriietega.”

Olulise eelisena teiste konkurentide ees toob Saare välja Karl Bilderi meeskonna, kes kliendist ja tolle soovidest olenemata, vajadusel jalad rakku jookseb, et tellimus õigeaegselt ja korrektselt täita.

Saare sõnutsi on Karl Bilder olemuselt pigem kombinatsioon logistikust, hankespetsialistist ning ehitusala tugiisikust. “Ehkki tegeleme ehitusmaterjalide müügiga, ei ole Karl Bilder enam ammu pelgalt pood!” rõhutab Saare.

Muuhulgas mainib ta, et osadel puhkudel on Karl Bilderi klientide usaldus ettevõtte vastu lausa niivõrd suur, et oma ettevõttes hankespetsialisti palgal ei hoitagi, vaid selle rolli täidab Karl Bilder.

“Muuhulgas muutsime sellel põhjusel ka ettevõtte nime, kui Värvikeskusest sai Karl Bilder: ühtpidi oli tegemist kaasajastamisega, teisalt soovisime sellega oma klientidele paremini mõista anda, et meie ampluaa on palju laiem kui vaid värvide valdkond,” avab ettevõtte juht nimemuutuse tagamaid.

Ehitamine aastal 2022

Täna on Karl Bilder esindatud üle kogu Eesti, tegutsedes Tallinna, Tartu ning Pärnu esinduste kaudu.

Ühtki eraklienti poest minema ei saadeta, kuid lõviosa müügist tuleb siiski äriklientide kaudu, ehkki ka siin on müügidünaamika Saare sõnul aastatega muutunud.

“Ehitus ei ole enam ammu pelgalt ehitamine, vaid suur osa ehitusest algab juba tehastes, kus ehituskomponendid toodetakse,” sõnab Saare. Ühe näite toob ta nn prefab elementmajade valdkonnast, mis “ehitatakse” arhitektide-projekteerijate poolt valmis digitaalmaailmas, valmistatakse komponentidena tehases ning pannakse kokku ehitusplatsil. “Viimastel aastatel on meie müük tehastele oluliselt kasvanud,” hindab Saare, kelle sõnul on Karl Bilderi müügi osakaal erinevat tüüpi tootmisettevõtetele kasvanud viimaste aastatega lausa kolmandikuni ca 40 miljoni eurosest aastakäibest.

Seejuures näeb Saare tehaste osakaalul kogumüügis vaid kasvu. Võtmesõnaks on automatiseerimine, mis ehitusplatsil on hulka keerulisem kui tehases ning kuna automatiseerimine tähendab madalamat hinda, on ta veendunud, et üha enam ehitamist liigub tulevikus tehasesse.

“Ehitusturult ei kao kuhugi eritellimusel tehtud ehitised - teenindame seal töötavaid ehitusettevõtteid täpselt samamoodi edasi - kuid me ei saa tähelepanuta jätta turutrende. Nagu elu on näidanud: eduks on vajalik muutustega sammu pidada,” ütleb Karl Bilderi juht.

Muutustest rääkides ei ole Saare ka siin oma meeskonnast rääkides kiidusõnadega kitsi, viidates nende võimele muutustega kaasa tulla. “Nagu mainitud, on meie töö iseloom olla pidevas muutumises, sest kui klient soovib meilt kümmet toodet tellida, kuid meil on pakkuda vaid üheksa, on see meie meeskonna kohustus puuduv toode antud ajaraamis leida, et kliendi töö saaks jätkuda katkematult,” avab Saare ettevõtte igapäevatöö telgitaguseid.

“Usun, et see on üks meie eeliseid. Meie peale saab kindel olla. Ettevõtteid nagu Raitwood, Matek, Kodumaja, Harmet… Need on sellise kaliibriga partnerid, keda ei huvita pelgalt head suhted, vaid ennekõike tulemused. Loteriil nende äris ruumi ei ole. Sa pead olema lihtsalt parim ja neid garanteeritult varustama,” on Saare veendunud.

Roheline Moskvitš - õppetund eluks

Igal kogenud juhil on välja tuua vähemalt üks kogemus, mis teda elu jooksul hästi teeninud. Olle Saare räägib siinkohal loo õppetunnist, mille sai ettevõtte tegevuse esimesel aastal.

"Ükspäev saabus me juurde klient, näpus plekitükk ning tundis huvi, kas meil on pakkuda sellist tumedamat rohelist tooni. Pahaaimamatult otsisid ettevõtte töötajad kaasatoodud metallitükile sobiva värvi ning segasid kliendile soovitud tooni valmis. Teenuse eest maksnud, klient lahkus ja meie inimesed lugesid tehingu lõppenuks," kirjeldas Saare tekkinud olukorda.

Mõned päevad hiljem naasis seesama klient, maruvihasena, kuna tulemus ei olnud jäänud see, mis ta oli lootnud: tema värskelt värvitud mattroheline Moskvitš meenutas pigem tagasihoidlike gabariitidega sõjamasinat, kui linnatingimustesse mõeldud tarbesõidukit. Nimelt olla härra soovinud soetada sedasama värvi enda auto värvimiseks, kuid kuna jättis selle selgelt välja ütlemata - ning ka meie teenindaja jättis täpsustavad küsimused küsimata - täitsid kumbki pool oma rolli ning läksid eri teid.

"Räägin seda lugu kõikidele uutele meeskonnaliikmetele, kuid loo moraal on see, et klient võib küsida üht, kuid meie ülesanne on küsida täiendavaid küsimusi, et mõista kliendi vajadust täielikult. Meie teenus ei saa piirduda ainult müügiga," rõhutas Saare, et nad peavad olema ka nõuandjad selle sõna igakülgses tähenduses - vaid nii saab edukalt koostööd teha ja nõudlikke kliente teenindada.

Liitu Ehitusuudiste uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Liitu Ehitusuudiste uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Teeli RemmelgEhitusvaldkonna juhtTel: 51 23 770
Triin UibopuuEhitus ja kinnisvara konverentside programmijuhtTel: 51 990 655
Helen PaapsiReklaamimüügi projektijuhtTel: 5880 7785