Juulis alustatakse geotehniliste töödega Rail Baltica lõigul Tootsist kuni Iklani. Ligi kaks aastat kestvate tööde käigus selgitatakse välja raudtee ja sellega seotud rajatiste aluspinnase geotehnilised omadused.
“Geotehnilised uuringud hõlmavad endas pinnase vee taseme ja pinnase tugevusnäitajate välja selgitamist, samuti pinnase sobivust ehitamiseks ja palju muud sellega seonduvat,” ütles projekteerija esindaja Janis Erilaid. Ta lisas, et uuringud on eelduseks ohutu ja töökindla raudtee projekteerimiseks.
Seotud lood
Ehitus- ja geotehnilistes projektides seisavad insenerid sageli silmitsi pinnastega, mis ei vasta eeldatud kandvuse ja stabiilsuse nõuetele. Üheks tõhusaks ja maailmas väga laialdaselt kasutatavaks pinnaseparandusmeetodiks on killustiksammaste rajamine. See tehnoloogia võimaldab oluliselt parandada pinnase mehaanilisi omadusi ulatuslike väljakaevamisteta või kiirendada konstruktsioonide alla jääva pinnaste tihenemist.