Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine
Sadamaehitus on üks osa ehitussektorist, mis on oluliselt seotud merekeskkonna kasutamisega ning lisaks kliimamuutustele peab selles arvestama ka regionaalsete keskkonnamõjudega.
Hästi toimiv väikesadam on tõmbekeskus, mis võimaldab tegeleda lisaks kalandusele ka merekultuuri arendamisega. Eesti majanduse ja ekspordi arengu seisukohast on kaupade transport läbi Läänemere sadamate üks võtmeküsimusi.
Suurbritannias aastatel 1970–1994 läbiviidud ehitusuuringust, milles analüüsiti hilinemiste ja eelarve ületamiste põhjuseid, selgus, et 40% ootamatutest hilinemistest ja lisakuludest olid seotud geotehniliste oludega. Ehitaja vaates tõusetub küsimus: mis saab siis, kui tegelik kohapealne geotehniline olukord osutub arvatust keerulisemaks?