Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine
Rail Balticu ehitust kavandatud kujul eelistab 22%
MTÜ Ühiskonnauuringute Instituut ja uuringufirma Norstat Eesti AS koostöös toimuva iganädalase erakondliku eelistuse küsitluse raames küsiti ka inimeste arvamust Rail Balticu rajamise kohta.
Novembris asetati Rail Balticu ehitamise algust tähistav nurgakivi Saustinõmmel
Foto: Liis Treimann
Raudtee rajamist uuele trassile valitsuse kavandatud kujul toetas 22% küsitluse vastanutest. Ligi kaks korda enam (38%) eelistati Rail Balticu rajamist kasutades olemasolevaid raudteekoridore.
Ehitus- ja geotehnilistes projektides seisavad insenerid sageli silmitsi pinnastega, mis ei vasta eeldatud kandvuse ja stabiilsuse nõuetele. Üheks tõhusaks ja maailmas väga laialdaselt kasutatavaks pinnaseparandusmeetodiks on killustiksammaste rajamine. See tehnoloogia võimaldab oluliselt parandada pinnase mehaanilisi omadusi ulatuslike väljakaevamisteta või kiirendada konstruktsioonide alla jääva pinnaste tihenemist.