Maanteeameti peadirektor Priit Sauk rääkis taristukonverentsil, et nende eesmärgiks on luua säästlik, toimiv ja turvaline liikluskeskkond. “Soovid, tahtmised ja ühiskonna lootused on päris suured. Samas nafta puurimiseni meil jõutud pole ja ka raha trükitakse mujal, seega tuleb teha mõistlikke ja kaalutletud valikuid,” tunnistas Sauk.

- Tallinn-Tartu maantee ehitus. Ehitustööde eesmärgiks on jätkata Tallinn-Tartu põhimaantee I klassi maanteeks ehitamiseks Tartu suunal. Uus trass ehitatakse neljarajaliseks kuni Ardu liiklussõlmeni.
- Foto: Andras Kralla
Sauk rääkis meie teedevõrku tutvustades, et selle kogupikkuseks on 59 008 kilomeetrit, sellest 16 608 kilomeetrit on riigiteed. 4650 kilomeetri ulatuses on tegu kruusateedega, millest osa, mis pole sama suure olulisusega, kui riigiteed, võiksid tulevikus kuuluda omavalitsustele, kes saaks ise otsustada, mis nendega ette võtta.
Seotud lood
Ehitus- ja geotehnilistes projektides seisavad insenerid sageli silmitsi pinnastega, mis ei vasta kandvuse, veepidavuse või stabiilsuse nõuetele. Üheks tõhusaks ja maailmas laialdaselt kasutatavaks pinnase parenduse meetodiks on jugainjekteerimine (ing keeles Soilcrete® või jet-grouting). See tehnoloogia võimaldab pinnasesse rajada erineva kuju ja suurusega tsementeerunud sambaid ilma ulatuslike väljakaevamisteta ja seda ka kitsastes tingimustes.