• 04.10.19, 09:58
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Mida me saame Läti PPP-projektidest õppida?

Maanteede erasektoriga kahasse valmis ehitamise plaanimisel tuuakse meil eeskujuks Läti Kekava ümbersõitu, kust võiks lisaks eelarve tasakaalu reeglitele võtta kaasa veel ühe teadmise: sellised projektid võtavad väga kaua aega.
"Kas PPP-projektides riske on? Ma ärkan iga hommik üles ja avastan uue ohukoha," ütles Läti maanteeameti juhatuse liige Mārtiņš Lazdovskis.
  • "Kas PPP-projektides riske on? Ma ärkan iga hommik üles ja avastan uue ohukoha," ütles Läti maanteeameti juhatuse liige Mārtiņš Lazdovskis.
  • Foto: Johan-Paul Hion
Riia külje alla Riia–Vilniuse maantee algusse plaanitav Kekava teelõik torkab lähiümbrusest silma ühe eripäraga, mis selle ka Eesti valitsusele meelepäraseks näiteks on teinud: neil õnnestus avaliku ja erasektori koostöös (PPP) ehitatava teelõigu jaoks saada Eurostatilt kinnitus, et tulevase lepingu projekti põhjal jääb ehitus avaliku sektori bilansist välja ja riigieelarve tasakaalu ei mõjuta.

Seotud lood

  • ST
Sisuturundus
  • 03.12.25, 14:42
Killustiksammaste rajamine – kõige keskkonnasõbralikum pinnaste parendusmeetod
Ehitus- ja geotehnilistes projektides seisavad insenerid sageli silmitsi pinnastega, mis ei vasta eeldatud kandvuse ja stabiilsuse nõuetele. Üheks tõhusaks ja maailmas väga laialdaselt kasutatavaks pinnaseparandusmeetodiks on killustiksammaste rajamine. See tehnoloogia võimaldab oluliselt parandada pinnase mehaanilisi omadusi ulatuslike väljakaevamisteta või kiirendada konstruktsioonide alla jääva pinnaste tihenemist.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Ehitusuudised esilehele