Maikuus välja kuulutatud arhitektuurivõistlusele Tartusse Vabaduse puiesteele rajatava parkimismajale parima lahenduse leidmiseks laekus tervelt 29 tööd. Žürii teeb oma otsuse 6. septembriks.
Linnaarhitekt Tõnis Arjuse sõnul on esitatud väga eriilmelisi lahendusi nii esteetilise kui tehnilise poole pealt. "Žüriil ja kaasatavatel ekspertidel on ees äärmiselt vastutustundlik ülesanne valida tööde hulgast mitte vaid etteantud tingimustele vastav töö, vaid ka lahendus, mis arvestab kinnistu tundliku ja väärika asukohaga," lisas Arjus.
Võistluse eesmärk on parkimismajale väärikas ja vanalinna sobilik arhitektuur, mis võimaldaks vähendada parkimiskohti tänavatel ning pakkuda paremaid tingimusi jalgsi ja rattaga liikumistele. Parkimismaja esimene korrus võetakse kasutusele kaubandus- või teeninduspinnana, et siduda hoone ümbritseva linnaruumiga.
Konkursi žüriis on Tartu abilinnapea Reno Laidre (žürii esimees), Tartu linnaarhitekt Tõnis Arjus, muinsuskaitse esindaja Egle Tamm, arhitektid Toomas Paaver ja Tiit Trummal. Arhitektuurivõistluse preemiafond on kokku 18 000 eurot.
Artikkel jätkub pärast reklaami
Vaata kõiki võistlustöid
SIIT.
See teema pakub huvi? Hakka neid märksõnu jälgima ja saad alati teavituse, kui sel teemal ilmub midagi uut!
Seotud lood
Elektrimaterjalide hulgimüüja
W.EG. Eesti ja kaablitootja
Prysmian Group Baltics tarnisid 2025. aastal raudteeühenduse Rail Baltica põhitrassi esimese lõigu ehituseks vajalikud kaablid. Kokku toimetati objektile 48 suurel trumlil 24 kilomeetrit keskpingekaablit, mida kasutatakse raudtee põhitrassi elektrivarustuse ja alajaamade ühendamiseks ning side- ja juhtimissüsteemide toiteks.