Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine
Tallinna ja Helsingi vahele kavandatava tunneli projekt on sammu võrra lõpptulemusele lähemal, vahendas Helsingin Sanomat projekti vedava Peter Vesterbacka intervjuud YLE-le.
FinEst Bay Area Developmenti kaasasutaja Peter Vesterbacka.
Foto: Scanpix
Kahest konkureerivast tunnelikavast on praegu ees Peter Vesterbacka veetav Finest Bay Area Development. Ettevõte sõlmis tunneli ehituseks eellepingu Hiina konglomeraadiga CREC, mis on maailma suurim ehitusfirma.
Suurbritannias aastatel 1970–1994 läbiviidud ehitusuuringust, milles analüüsiti hilinemiste ja eelarve ületamiste põhjuseid, selgus, et 40% ootamatutest hilinemistest ja lisakuludest olid seotud geotehniliste oludega. Ehitaja vaates tõusetub küsimus: mis saab siis, kui tegelik kohapealne geotehniline olukord osutub arvatust keerulisemaks?
Selle hoone ehitust alustati 1936. aastal, esimene tööpäev oli majas 5. märtsil 1938. Toonastest hoonesisestest ehitustöödest tegid suurema osa Võru tööstuskooli õpilased.