Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine
Tallinna ja Helsingi vahele kavandatava tunneli projekt on sammu võrra lõpptulemusele lähemal, vahendas Helsingin Sanomat projekti vedava Peter Vesterbacka intervjuud YLE-le.
FinEst Bay Area Developmenti kaasasutaja Peter Vesterbacka.
Foto: Scanpix
Kahest konkureerivast tunnelikavast on praegu ees Peter Vesterbacka veetav Finest Bay Area Development. Ettevõte sõlmis tunneli ehituseks eellepingu Hiina konglomeraadiga CREC, mis on maailma suurim ehitusfirma.
Ehitus- ja geotehnilistes projektides seisavad insenerid sageli silmitsi pinnastega, mis ei vasta eeldatud kandvuse ja stabiilsuse nõuetele. Üheks tõhusaks ja maailmas väga laialdaselt kasutatavaks pinnaseparandusmeetodiks on killustiksammaste rajamine. See tehnoloogia võimaldab oluliselt parandada pinnase mehaanilisi omadusi ulatuslike väljakaevamisteta või kiirendada konstruktsioonide alla jääva pinnaste tihenemist.