Ülemistele rajatava Rail Baltica terminali jaoks funktsionaalsuselt ja linnaruumiliselt sobivaima arhitektuurilise lahenduse leidmiseks kuulutas Rail Baltic Estonia välja rahvusvahelise ideekonkursi. Tulevane ühisterminal hõlmab rahvusvaheliste ja riigisiseste rongide terminali, seda ümbritsevat linnaruumi ning võimalikku bussijaama.

- Rail Baltica Riia terminal.
- Foto: RB Rail
Rail Baltic Estonia juhi Riia Sillave sõnul on konkursi eesmärk leida linnaruumi väärindav, atraktiivne ning kasutajasõbralik lahendus, mis võimaldab teenindada nii Rail Baltica rahvusvaheliste kiirrongide reisijaid kui ka täna toimivat rongiliiklust. Samuti trammide, linnaliinibusside, kaugliini busside ja Tallinna lennujaama reisijaid.
Seotud lood
Ehitus- ja geotehnilistes projektides seisavad insenerid sageli silmitsi pinnastega, mis ei vasta eeldatud kandvuse ja stabiilsuse nõuetele. Üheks tõhusaks ja maailmas väga laialdaselt kasutatavaks pinnaseparandusmeetodiks on killustiksammaste rajamine. See tehnoloogia võimaldab oluliselt parandada pinnase mehaanilisi omadusi ulatuslike väljakaevamisteta või kiirendada konstruktsioonide alla jääva pinnaste tihenemist.