Jaga lugu:

Rail Baltica Pärnu terminal maksaks kuni 65 miljonit

Esialgse hinnangu järgi on Pärnusse Rail Baltica kaubaterminali rajamise maksumus 40-65 miljonit eurot, teatas Eesti, Läti ja Leedu ühisettevõte RB Rail.

Foto: Rail Baltica

Terminali rajamise maksumus sõltub sellest, millise uuringus välja pakutud lahenduse kasuks otsustatakse. Summa sisaldab maade ostmise ja ettevalmistamise, kaevandamiste, raudteerööpmete ning -teedega seotud kulutusi. Samuti ladustamisalade ehitamiseks ja käitlemiseks vajaminevaid kulutusi.

Pärnu kaubaterminali ruumilise planeerimise ja eelprojekti koostamisega teeb algust Rail Baltic Estonia OÜ 2019. aasta viimases kvartalis.

Kaubaterminali ehitamisega saab edasi liikuda pärast detailplaneeringu vastuvõtmist. Ehitusetapi rahastust planeeritakse taotleda järgnevate taotlusvoorude käigus Euroopa Ühendamise Rahastust (CEF). Uus kaubaterminal valmib hiljemalt Rail Baltica liini esimese tegutsemisaasta alguseks.

Kahe raudteealase konsultatsiooni- ja inseneeriaettevõtte – CIVITTA (Eesti) ja Railistics (Saksamaa) – koostöös valminud Pärnu kaubaterminali rajamise teostatavusuuringu kohaselt on Pärnu muutunud oluliseks keskuseks tööstusharudele, kus esineb nõudlus raudteekaubaveo järele seoses puidutoodete, mööbli, tekstiili ja turba ekspordiga. Uuringu käigus aastaks 2026 modelleeritud kaubavoogude liikumine kaubaterminali kaudu ennustab nõudlust 10-14 rongile nädalas.

Pärnu treminali rajamisest tulenev kasu ühiskonnale oleks nii keskkonnaalane, sotsiaalne kui ka majanduslik. Uuringu raames teostatud modelleerimise põhjal võib eeldada, et Rail Baltica tulekuga väheneb maanteedel märgatavalt veoautode hulk ja ühes sellega nende kasutamisest tulenev müra.

Täiendavate transpordivõimaluste tekkimisest võidab ka piirkonna majandus. Seda tänu uute väärtusahelate tekkimisele, mille loomine saab võimalikuks läbi kombineeritud kaubaveoteenuste. Terminaliga ja kaupade ümberlaadimisega seonduvad tegevused ning täiendavate transporditeenuste pakkumine võimaldavad lisaks üldisele logistika- ja tarneahela täiustamisele laiendada märgatavalt majanduslikke võimalusi.

Seoses kaubaterminali rajamisega tekib ennustatavalt 13 uut töökohta. Sealjuures loob terminal soodsa pinnase kohalike ettevõtete arenguks.

Jaga lugu:
EHITUSE UUDISKIRJAGA LIITUMINE

Telli olulisemad ehituse uudised igal nädalal enda postkasti.

Ehitusuudised.ee toetajad:

Eva Kiisler
Eva KiislerEhitusväljaannete juhtTel: 56 600 050eva@ehitusuudised.ee
Sandra Malvik
Sandra MalvikEhitus ja kinnisvara konverentside programmijuhtTel: 58 552 554sandra.malvik@aripaev.ee
Helen Paapsi
Helen PaapsiReklaamimüügi projektijuhtTel: 5880 7785helen.paapsi@aripaev.ee