2018. aastal jätkus juba neljandat aastat ehitusmaterjalide müügi toekas kasv. Esimesi ärevust tekitavaid noote siiski on kogutulemusse kandunud, sest ehitusmahtude hüppelisest kasvust oleme maha jäänud, kirjutab Eesti Ehitusmaterjalide Tootjate Liidu tegevjuht Enno Rebane.
Möödunud aasta viimases kvartalis toetus kogumüügi kasv eelkõige ekspordi kasvule, koduturu tõus jäi tagasihoidlikumaks. Kui ehitusmahud on nüüdseks ületanud enam kui kümnendi vanuse tipptaseme, siis ehitusmaterjalide müük ei ole veel selle tasemeni jõudnud. Suur osa ehitustoodete rühmadest on müügitulemusega siiski plusspoolel, kuid on ka neid, kes jäävad 2017. aasta tulemusele alla.
Seotud lood
Jätkusuutlikkus ja rohelisus ei ole enam ammu nišiteema, vaid eeldus, et tootmis- ja ehitusettevõte saaks üldse rahvusvahelisel turul kaasa rääkida. See tähendab, et tootjal peab olema täielik ülevaade nii materjalide päritolust, tootmisprotsessist kui ka sellest, mis saab toodetest pärast nende elukaare lõppu.