• 11.02.19, 15:02
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Rail Baltica töötab välja energiavarustuse

Kolme Balti riigi ühisettevõtte RB Rail eestvedamisel alustati uuringuga, et töötada välja Rail Baltica energiavarustuse allsüsteemi hankemudel ja kasutuselevõtu strateegia.
Elektrikiirraudtee Hispaanias.
  • Elektrikiirraudtee Hispaanias.
  • Foto: Kees Vanamölder
Leping uuringu teostamiseks allkirjastati tänavu jaanuaris INECO–ARDANUY konsortsiumiga, kuhu kuuluvad Hispaania inseneeria ja konsultatsiooniettevõtted Ingener?a y Econom?a del Transporte S.M.E. M.P., S.A. (INECO) ja ARDANUY Ingener?a, S.A (ARDANUY). Mõlemal konsortsiumipartneril on laialdane kogemus raudteesektoris, eriti energiavarustuse allsüsteemide osas.  
Rail Baltica energiavarustuse allsüsteemi uuringu alla kuuluvad raudtee elektrienergiavajaduse hindamine vastavalt Rail Baltica raudteel prognoositavale rongiliiklusele; Balti regioonis tegutsevate elektrienergia tarnijate analüüs; elektrienergia ülekandevõrkude analüüs; erinevate veojõualajaama tehnoloogiate analüüs ja vastav juurutamise strateegia; erinevate kontaktvõrkude tehnoloogiate analüüs ja vastav juurutamise strateegia; ülevaade elektrienergia tarnijate tingimustest energia pakkumisel ja tingimustele vastava energiavarustuse allsüsteemi hankemudeli tuvastamine, lähtudes eelkõige tõhususe aspektist. 
Rail Baltica energiavarustuse allsüsteemi rajamine on pikaajaline investeering, mistõttu on oluline teostada vastavasisuline eelnev analüüs, lähtudes parimast olemasolevast tehnoloogiast ja võttes arvesse selle elutsükli maksumust, et leida majanduslikult kõige otstarbekam lahendus. 

Artikkel jätkub pärast reklaami

Peamiseks eesmärgiks on välja töötada energiavarustuse allsüsteem, mis on ohutu, koostalitlusvõimeline, töökindel, kohandatav vastavalt muutustele raudtee opereerimisel, disainitud arvestades liikluse iseloomu ja operaatorite vajadustega, koormuse, hoolduse ja energiakasutuse seisukohalt tõhus ja loodud eesmärgiga vähendada elutsükli kulusid ja seega tagada parem investeering.
Uuringu raames analüüsitakse süvitsi tehnoloogilisi aspekte, võttes arvesse muutuseid energiasektoris: paradigma nihkumine tsentraliseeritud toomiselt detsentraliseeritule, fossiilsetelt kütustelt taaskasutavatele ressurssidele, passiivsetelt tarbijatelt aktiivsetele “tootjatele-tarbijatele”. Konsortsium tegeleb nende muutustega, uurides turutingimusi, valikuvõimaluste kättesaadavust, sobivust ning erinevaid hankemudeleid.  
Üks Rail Baltica projekti eesmärke on rajada keskkonnasäästlik infrastruktuur. Peamine takistus EL’i kliimakohustuste täitmisel on endiselt transpordisektori poolt tekitatavad heitkogused, mida saab suuresti leevendada just läbi vedude suunamise raudteetranspordile. Raudteetransport on veetranspordi kõrval kõige energiatõhusam motoriseeritud transpordiviis. Energiavarustuse allsüsteemidel on raudteeinfrastruktuuris keskne roll. Sellest tulenevalt on see kesksel kohal ka EL’i jätkusuutliku liikuvuse poliitika kujundamisel ja teeviidaks kliimaneutraalse transpordi kättesaadavuse laiendamisel Euroopas. 
Uuringus analüüsitakse energiavarustuse allsüsteemide mõju keskkonnale ja võimalusi selle vähendamiseks nii projekteerimis- kui ka ehitusetapis, samuti raudtee toimimisel ning hooldamisel. Allsüsteemide projekteerimine, kättetoimetamine ja toimimine on sealjuures olulised valdkonnad, kus lisaks tehnoloogilistele muudatustele rakendatakse uudseid viise energiakasutuse jälgimiseks ning tõhustamiseks. Samuti otsitakse võimalusi heitgaaside vähendamiseks ja jätkusuutlikumate lahenduste rakendamiseks. Käesolev uuring mängib olulist rolli Rail Baltica projekti elluviimisel.
Uuringu tulemusi on oodata järgneva kaheksa kuu jooksul. 

Seotud lood

  • ST
Sisuturundus
  • 24.10.25, 09:50
ISOVER InsulSafe® Wall – nutikas ja töökindel soojustuslahendus
Puistevill on oma universaalsuse ja tõhususe tõttu kujunenud üheks populaarsemaks soojustuslahenduseks nii uusehitistes kui ka renoveerimisprojektides.

Hetkel kuum

Ehituspuidumüük on I poolaastal juba kasvanud 8%.
Uudised
  • 24.10.25, 11:34
Ehitajad alles hakkavad hinda kruvima
Elektriehituse TOP: konkurents tiheneb, võidavad kiired kohanejad
TOP
  • 21.10.25, 09:00
Elektriehituse TOP: konkurents tiheneb, võidavad kiired kohanejad
Trev-2 Grupi omanik Sven Pertens.
Uudised
  • 24.10.25, 06:45
Trev-2 jõudis ainuomaniku all üle mitme aasta kasumisse. “Oleme põhjast läbi käinud”
Metro Capitali tegevjuht Ain Kivisaar ja Tallinna Linnaplaneerimise Ameti juhataja Martin Karro.
Uudised
  • 22.10.25, 10:45
Kinnisvaraarendaja ja planeerimisameti juht tegid kokkuleppe
3,5 aasta pärast on Tallinnal olemas üldplaneering. Vanalinna arendamise osas leiti koostöökoht. Kivisaar ja Karro avaldasid, milline on nende nägemuses Tallinn aastal 2035.
LHV pensionifondide kinnisvarainvesteeringute juht Rait Riim lahkab olukorda armutult.
Uudised
  • 23.10.25, 07:00
Vajadus büroopindade kasutusotstarbe muutmiseks on olemas
Riim: Meie turu tüüpne eluase on magalapiirkonna tüüpkorter, mitte Kalamaja mereäärse uusarenduse luksuskorter, ja magala tüüpkorter on keskmist palka teenivale leibkonnale vägagi kättesaadav
Kui kasvõi kümnendik materjalidest sobib korduskasutuseks, võib see olla väga väärtuslik, märgib Hundipea linnaosa arendaja Markus Hääl.
Uudised
  • 23.10.25, 10:16
Hundipea arendaja hakkab vanadest majadest tegema uusi
GRIK Ehitus ja Ehitustrust ehitavad DSV Vaela terminali
Uudised
  • 20.10.25, 07:43
GRIK Ehitus ja Ehitustrust ehitavad DSV Vaela terminali
SOJLO® lahendus pakub võimalust tõstanduste puhul kasutada ilmastikukindlat termokatkestust, mis seob jäigalt sisemise põranda ja väljajääva põranda osa.
  • ST
Sisuturundus
  • 20.10.25, 10:33
Garaažiuste külmasildade probleemi pärast enam pead vaevama ei pea

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Ehitusuudised esilehele