Jaga lugu:

Kaheksa nutirakendust objektijuhi igapäevatöö lihtsustamiseks

Inrfafly on rasketehnika tellimist ja pakkumist lihtsustav tööriist.  Foto: Infrafly

Iga objektijuht teab, kui suur osa tööajast läheb koordineerimisele – vajaliku rasketehnika rentimisele, materjali otsimisele ja logistika korraldamisele, töötajatele või koostööpartneritele info edastamisele.

Kaasaegsed lahendused lubavad osa neist tegevustest jätta nutitelefoni hooleks. Millistest rakendustest võiks ehitussektoris tegutseval ettevõttel kõige enam kasu olla, soovitab rasketehnika tellimist ja pakkumist lihtsustava tööriista Infrafly eestvedaja Veiko Veskimäe.

1) Kalender – igas vähegi tegijas nutitelefonis on kalendrirakendus. Kõige lihtsam on näiteks masinaparkidel lisada ühisesse kalendrisse (Google vms) kõikide masinate tellimisinfo – nii saab jooksvalt nutiseadmest jälgida, millised masinad on broneeritud või objektil ja millised vabad uuteks tellimusteks.

2) Kes meist poleks kokku puutunud kadunud tunnilehtedega? Begin on Eestis väljatöötatud tarkvara , mis lubab unustada paberil tööaja arvestuse pidamise ja tülika Exceli-tabelite täitmise. Nutitelefoni rakendus Begin on mõeldud spetsiaalselt ehitusettevõtetele, mille töötajad on pidevalt liikvel ja töötavad mitmel objektil päevas. Nutitelefoni rakendus kasutab iga kord, kui töötaja registreerib oma tööaja, GPS-positsioneerimist. Seega on töödjal teada, kus tema meeskonnaliige töötab ja kas laadurijuht jõudis objektile kokkulepitud ajal. Reaalajas ülevaade aitab muuta töökorraldust efektiivsemaks ning annab adekvaatset infot objekti kuluarvestusest.

Kasutajate sõnul, kelle seas on mitmeid tuntud ehitus- ja ka tootmisettevõtteid, toob rakendus märkimisväärse rahalise kasu, sest säästab märkimisväärse hulga töötunde arvete esitamisel ning palkade maksmisel.

3) Ehitustehnika rentijate kulusid aitab optimeerida sõidukite jälgimissüsteem Navirec. Tarkvara jälgib läbi GPS-i ekskavaatoreid, laadureid või teisi masinaid ning võimaldab sõidukite kasutust paremini planeerida, et muuta ettevõtte tegevus efektiivsemaks. Navirecil on hoolduspäeviku lahendus, mis talletab masina hoolduse, kindlustuste ja ülevaatustega seotud info. Tarkvara on suuteline genereerima ka raporteid – kas päeva- või sõidupõhisena (kui palju masinad sõitsid, parkisid, kui pikk oli läbitud teeond ja kütusekulu). Sarnast sõidukipargi haldusteenust pakub ka FleetComplete.

4) Ehitusobjektide valve korraldamise on mitmed ettevõtted usaldanud Milestone Systemsile, IP-videohalduse platvormile, mis lubab objektil läbi nutiseadme silma peal hoida. Milestone Systems on avatud platvorm, see tähendab, et igaüks saab lisada videohaldusele vajaliku funktsionaalsuse, nt videoanalüütika lahendused, sõiduki numbrituvastuse, läbipääsusüsteemid jne. Videohalduslahendus aitab reaalajas jälgida objektil toimuvat – nii saad üle veebi jälgida töö kulgemist ja vastavalt vajadusele kohendada tööde ajaplaani.

5) Töötajate ajakasutuse efektiivsemaks korraldamiseks võib kaaluda lihtsamate ülesannete delegeerimist kolmandatele osapooltele. Näiteks võivad nad autopesulas käimise asemel tegeleda millega tulutoovamaga. Lahenduse pakub UpStream – läbi rakenduse saab tellida sobiliku  autopesu, pesijad saabuvad kokkulepitud ajal kokkulepitud aadressile ning teevad töö ära. Ärikliendid saavad teha ettevõttega ka nö püsilepingu, kus UpStream tuleb autopesu tegema kasvõi igal nädalal samal ajal. Kui ettevõttel on juba mitmeid autosid, mille eest töötajad hoolitsema peavad, võib teenusepakkuja kasutamine aidata kuu lõikes märkimisväärselt aega säästa. Täpsema kokkuhoiu saab välja arvutada UpStreami Säästulaatoris.

6) Meeskonnasuhtluse lihtsustamiseks on üks mugavamatest rakendustest Slack, mis töötab nii nutitelefonis kui ka arvutis. Kuidas Slack toimib? Tiimijuht saab lihtsa väljanägemisega rakendusse luua (ettevõtte või tiimi) lehe ja kutsuda sellega liituma kasvõi kõik ettevõtte töötajad. Tiimi lehele saab omakorda luua eri kanalid (#kontor #objektnimi), mida saab jälgima kutsuda konkreetse teemaga seotud inimesed (miks mitte ka ettevõttest väljaspoolt). Tänu teemade ja info grupeerimisele jõuab info vaid nendeni, kel on seda vaja. Nii on kõik inimesed infoväljas ja objektijuht säästab aega, sest ei pea iga inimesega eraldi suhtlema.

Eri kanalid säästavad ka liigsest infomürast ja  väldib olukordi, kus oluline info ebaolulise kirjavahetuse vahele ära kaob. Rakendusel on olemas otsingufunktsioon, nii saab vestlustest vajaliku teema väikese vaevaga üles leida.

Slacki kaudu saab jagada ka faile ja korraldada heli- ja videokõnesid. Rakenduse alla laadimine ja põhifunktsioonide kasutamine on tasuta ja see töötab iOS- ja Android- platvormidel.

7) Ehitustööd sõltuvad sageli ilmast, seega tasub tööde planeerimisel võtta appi ilmaennustuse rakendused. Kui oled ilmaga kursis, saad sellest lähtuvalt sättida töötajate graafikut, lõunapausi või materjalide kohale jõudmise aega.  Kõige sagedasemalt leiavad kasutust nutitelefoni juba eelseadistatud lahendused nagu Accuweather ja iOS-i ilmarakendus, mis kasutab The Weather Channel infot. Paljude sõnul jagab aga kõige täpsemat infot  norralaste yr.no,  kohaliku ilmainfo saab kätte riikliku ilmateenistuse veebilehelt.

8) Ehitusettevõtetes ei istu inimesed enamasti päev otsa kontoris, vaid liiguvad ringi objektide vahel – kes asub Tallinnas, kes Tartus, kes on teel punktist A punkti B. Kuidas siis koosolekuid korraldada? Alternatiiv on teha neid läbi veebikeskkonna, kasutades Pexip virtuaalse konverentsiteenuse lahendust, mida pakub Telia. Teenuse kasutama hakates tuleb konverentsiruum üles seada ja anda sellele nimi e-posti kujul (nt koosolek@ettevõttenimi.ee). Konverentsiruumi saab siseneda vaid eelseadistatud kasutajanimega, mis tagab omakorda turvalisuse (nt mari.koosolek@ettevõttenimi.ee ).

Kui oled kord virtuaalse koosolekuruumi üles seadnud, saad seda vastavalt vajadusele edasi kasutada – saadad vaid osalejatele e-kutsed ning kutsutud saavad koosolekul osaleda asukohast sõltumata. Teenuse seadistamiseks vaata lähemalt Telia lehelt.

Jaga lugu:
EHITUSE UUDISKIRJAGA LIITUMINE

Telli olulisemad ehituse uudised igal nädalal enda postkasti.

Ehitusuudised.ee toetajad:

Eva Kiisler
Eva KiislerEhitusväljaannete juhtTel: 56 600 050eva@ehitusuudised.ee
Sandra Malvik
Sandra MalvikEhitus ja kinnisvara konverentside programmijuhtTel: 58 552 554sandra.malvik@aripaev.ee
Helen Paapsi
Helen PaapsiReklaamimüügi projektijuhtTel: 5880 7785helen.paapsi@aripaev.ee