Rail Baltica autorong Tallinnast Varssavisse võib teoks saada

Autode laadimine rongile Eurotunneli Calais jaamas.  Foto: Wikipedia

Rail Baltica projekti raames valminud teostatavus- ja tasuvusanalüüsi tulemusel leiti, et Eestist võiks Kesk-Euroopasse sõita öised autorongid ning valiti välja sobivaim sõiduautode rongile laadimise asukoht Ülemistel.

31. oktoobril toimuval Taristuehituse konverentsil 2018 räägib Rail Baltica hangetest ja projekteerimistingimustest Rail Baltic Estonia tehniline direktor Anvar Salomets.

Pane ennast kirja SIIN.

Hinnanguliselt kuni 10 protsenti rongireisijaid võib hooajaliselt sõiduautode pealelaadimise teenust kasutada, selgub Eesti Raudtee ning Skepast & Puhkim koostöös valminud analüüsist.

Analüüsi käigus võrreldi erinevaid võimalikke sõiduautode pealelaadimisjaama asukohti ning selgitati välja tehniliselt, majanduslikult ja keskkonnamõjudelt optimaalseim lahendus Ülemistele rajatava reisiterminali läheduses Suur-Sõjamäe tänaval. Sama hanke raames koostati ka tulevase pealelaadimisjaama eskiisprojekt.

Analüüs hindab Ülemistelt Kesk-Euroopa suunas liikuva autorongi vajaduseks ühte rongipaari ööpäevas. Pealelaadimine Euroopa suunale toimuks Ülemistel õhtuti ning mahalaadimine Euroopast saabuvatele autodele hommikuti. Auto rongile tõstmise vajadus tekib siis, kui sihtkohta minnakse pikemaks perioodiks, liigutakse suure pagasiga või on autosõit sihtkohta mööda maanteed ebamõistlikult aeglane.

“Autoga Euroopas puhkamas käivad igal aastal tuhanded Eesti inimesed hoolimata sellest, et Varssavisse viiv maantee on nii raskeveokitest kui sõiduautodest ülekoormatud ja sõit Tallinnast Poola pealinna võtab aega üle 12 tunni,” selgitas autorongi vajadust Rail Baltic Estonia juht Riia Sillave. “Kui auto saab õhtul rongile tõsta, ise kupees välja magada ja hommikul Varssavis ärgata, tulevad nii suusa- kui päikesereiside sihtkohad poole lähemale. Lisaks jääb ära ohtlik autosõit ja vajadus hotellis ööbida.,” rääkis Sillave.

Teostatavus- ja tasuvusanalüüsi tellis hanke korras Rail Baltica Eesti projekti eestvedaja Rail Baltic Estonia OÜ ja viisid ellu Eesti Raudtee ning taristu-, planeeringute- ja keskkonnavaldkonna konsultatsiooniettevõte Skepast & Puhkim OÜ konsortsium, töö maksumuseks käibemaksuta oli 62 200 eurot.

 

Jaga lugu:
EHITUSE UUDISKIRJAGA LIITUMINE

Telli olulisemad ehituse uudised igal nädalal enda postkasti.

Ehitusuudised.ee toetajad:

Eva Kiisler
Eva KiislerEhitusväljaannete juhtTel: 56 600 050
Sandra Malvik
Sandra MalvikEhitus ja kinnisvara konverentside programmijuhtTel: 58 552 554
Helen Paapsi
Helen PaapsiReklaamimüügi projektijuhtTel: 5880 7785