1. juunil kell toimub Haabersti ristmiku Paldiski maantee viadukti pidulik avamine.

- Haabersti viadukti ehitus.
- Foto: Andras Kralla
Haabersti ristmiku rekonstrueerimiseks on allkirjastatud töövõtuleping Nordecon Eesti AS-iga. Ehitustöödega alustati 2. mail. 2017. Ehitustööde kogumaksumus on 20,2 miljonit eurot.
Tööde maht sisaldab Paldiski maantee ja Rannamõisa tee teelõikude uuendamist/ehitamist kokku 2,92 kilomeetri ulatuses, uue viadukti ehitust, jalg- ja jalgrattateede rekonstrueerimist (ca 1,70 km) ning uute jalg- ja jalgrattateede ehitust (ca 2,30 km).
Ehitatakse või rekonstrueeritakse tänavavalgustus, mille käigus paigaldatakse uued LED tänavavalgustid, ülekäiguraja erivalgustid, foorijuhtimissüsteem, sademevee- ja reovee kanalisatsioon ning drenaaž, veetrassid, sidekanalisatsioon, elektri õhuliinid ning kesk- ja madalpinge kaabelliinid, jaotus- ja liitumiskilbid, gaasitorustik, paigaldatakse liikluskorraldusvahendid ning rajatakse haljastus.
Artikkel jätkub pärast reklaami
Hinnagulised ehitusmahud kokku:
•Sõidutee pindala 70 000 ruutmeetrit;
•8-avaline viadukt - pikkus ca 280 meetrit (koos peale ja maha sõitudega ca 600 meetrit);
•Jalakäijate tunnelid - Ehitajate tee all 38 meetrit ja Paldiski maantee all 54 meetrit;
•Kergliiklusteede pindala 16 739 ruutmeetrit;
•Kergliiklusteede pikkus 3 700 meetrit:
•Haljastus 48 000 ruutmeetrit.
Ehitustööde lepinguline maksumus koos omanikujärelevalve kuludega on 20,2 miljonit eurot.
Ehitustööde lõpptähtaeg on 30.augustil 2018.
Seotud lood
Ehitus- ja geotehnilistes projektides seisavad insenerid sageli silmitsi pinnastega, mis ei vasta kandvuse, veepidavuse või stabiilsuse nõuetele. Üheks tõhusaks ja maailmas laialdaselt kasutatavaks pinnase parenduse meetodiks on jugainjekteerimine (ing keeles Soilcrete® või jet-grouting). See tehnoloogia võimaldab pinnasesse rajada erineva kuju ja suurusega tsementeerunud sambaid ilma ulatuslike väljakaevamisteta ja seda ka kitsastes tingimustes.