Kolme Balti riigi ühisettevõte RB RAIL kuulutas välja avaliku hanke “Rail Baltica elektrifitseerimise ja selle kasutuselevõtu strateegia” eelanalüüsi teostamiseks. Pidades silmas koostalitlusvõimet ja kulutõhusust otsitakse lahendust olulisele raudteetaristu komponendile.
Projekt hõlmab kolme Balti riiki: Eestit, Lätit ja Leedut. Eelanalüüsi eesmärk on pakkuda välja lahendus Rail Baltica raudteeliini ühise elektrifitseerimissüsteemi loomiseks.
Avaliku konkursi tulem peab sisaldama tehnilist eelanalüüsi, mis aitab ette valmistada tervilikku hanget energiasäästliku Rail Baltic Global Project elektrifitseerimussüsteemi loomiseks. Hange peab hõlmama laiaulatuslikku tehnilist ettevalmistustööd ja põhjalikku tarne- ning turu-uuringut.
„Otsime terviklahendust Rail Baltica elektrifitseerimissüsteemi loomisele, mis läbib kõiki kolme riiki ja tagab süsteemi koostalitlusvõime. Töö eesmärk on selgitada välja selleks kõige kulutõhusam viis, tagada ühtne kvaliteedikontroll ja koostada järelvalve mehhanism. Töö peab välja tooma võimalused, kuidas saame luua energiasäästilkku süsteemi, pidades silmas elektriühenduse keskkonnamõju ja kõrgeid standardeid,“ selgitab RB Raili tehniline juht Mart Nielsen.
Artikkel jätkub pärast reklaami
Ta lisas, et Rail Baltica elektrifitseerimine aitab vähendada CO2taset reisijate ja kaubaveo sektoris, toimides seejuures ka enegiasäästlikult. „Eelanalüüsiga otsime lahendust, mis on raudteetranspordis madalaima võimaliku müratasemega,“ ütles ekspert.
Seotud lood
Ehitus- ja geotehnilistes projektides seisavad insenerid sageli silmitsi pinnastega, mis ei vasta kandvuse, veepidavuse või stabiilsuse nõuetele. Üheks tõhusaks ja maailmas laialdaselt kasutatavaks pinnase parenduse meetodiks on jugainjekteerimine (ing keeles Soilcrete® või jet-grouting). See tehnoloogia võimaldab pinnasesse rajada erineva kuju ja suurusega tsementeerunud sambaid ilma ulatuslike väljakaevamisteta ja seda ka kitsastes tingimustes.