“Kuna projekteerimisjuhiste väljatöötamine läheneb lõppstaadiumile, oli tegu väga olulise kohtumisega, kus arutati töö edenemist ja tuvastati järelejäänud probleeme. Koosoleku üks eesmärk oli ka panna paika ühised väärtused, mida lõppdokument peaks sisaldama,” ütles RB RAIL ASi vaneminsener Jean-Mark Bedmar.
Arutelus puudutati küsimusi, nagu näiteks peamisi tehnilisi parameetreid, mis mõjutavad Rail Baltica tegevust, ehitusstandardeid, mullatöid, ristlõikeid, elektrivarustussüsteeme ning Euroopa raudteeliikluse juhtimissüsteemi (ERTMS).
Tänaseks on kõik osapooled kokku leppinud olulisemates kriteeriumides ning ühtlasi uuringu lõpuleviimiseks vajalikes viimastes sammudes. Tellijana ootab RB RAIL AS hankijalt lõplikku aruannet projekteerimisnormide kohta tänavu detsembris, mille seejärel kiidavad heaks RB RAIL AS ja kolm Balti riiki, et seda saaks seejärel kasutada üksikasjalikes projekteerimisjuhistes.
Kohtumisel osalesid RB Rail ASi, Eesti Majandus- ja Kommunikatsiooniministeeriumi, Rail Baltic Estonia OÜ, Eesti Tehnilise Järelevalve Ameti, Läti Raudtee Tehnilise Inspektsiooni, SIA Eiropas Dzelzceļa līnijas, Rail Baltica Statyba UAB ning Lietuvos Geležinekliai esindajad.
SYSTRA S.A. välja töötatud Rail Baltica raudtee projekteerimisnormid tagavad inseneridele ühtse lähenemisviisi Rail Baltica projekteerimisel ning on ühtlasi raudtee infrastruktuuri projekteerimise, ehitamise ning seotud tegevuse kohustuslik alus. Projekteerimisnormid kindlustavad raudtee koostalitlusvõime ning edendavad raudtee projekteerimis- ja ehitamisprotsessi.