Rail Baltic Estonia OÜ sõlmis hankelepingu Eesti Raudteega leidmaks sobiv asukoht ja tehniline lahendus Rail Baltica sõiduautode pealelaadimisjaamale Eestis.
„Hankele laekus üks pakkumine, mille tegid ühispakkujatena AS Eesti Raudtee ja OÜ Skepast & Puhkim, kelle ülesandeks on sõlmitud lepingu kohaselt leida uudse transpordivõimaluse tehniline lahendus ning sobivaim asukoht,“ sõnas Rail Baltic Estonia OÜ juht Indrek Orav.
Sõiduautode pealelaadimisjaam peab hanke kirjelduse kohaselt jääma Ülemiste reisiterminali vahetusse lähedusse, kuid välistatud pole ka selle paigutamine mõnda teise asukohta, eeldusel, et alternatiiv on terviklahendusena samaväärne või parem.
Hanke võitnud AS Eesti Raudtee ning OÜ Skepast & Puhkim konsortsium peab töö teostama hiljemalt 2018. aasta veebruari lõpuks. Hanke maksumuseks on 62200 eurot, millele lisandub käibemaks.
Sõiduautode transportimine raudteel on mujal Euroopas populaarne viis kombineerida auto ja rongiga reisimine, kuid samal ajal kasutatakse seda võimalust näiteks ka rendiautode linnadevaheliseks transpordiks.
Eesti ja kogu Baltikumi kontekstis uudse lahenduse analüüs nõuab, et lisaks asukohale selgitaks töövõtja milliseid teenuseid pakutakse ja milliseid erinevaid funktsionaalsusi täidavad Põhjamere-Balti transpordikoridorile jäävad sõiduautode peale- ja mahalaadimisjaamad.
Täiendavalt oodatakse töövõtjalt analüüsi selle kohta, kas tehniliselt on võimalik pakkuda analoogset teenust ka 1520 mm raudteel opereerivatele rongioperaatoritele ja sellele vastavaid tehnilisi lahendusi. See võimaldaks lisaks Rail Baltica trassile pakkuda teenust ka teistel suundadel.
Seotud lood
Ehitusprojektid, mida hakatakse sageli teostama ilma põhjaliku ja projekti ekspertiisi läbinud tööprojektita, võivad kaasa tuua tüütuid sekeldusi ning probleeme. Ehkki seadus ei pruugi alati projektile ekspertiisi nõuda, on see ülitähtis samm, mis aitab ennetada võimalikke ebakõlasid ning vigu.