Autorid: Ehitusuudised , ehitusuudised.ee • 3. oktoober 2017
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

Eestlased lähevad Poola betoonteede ehitamisega tutvuma

Betoontee katselõik Tallinnas.
Foto: Lemminkäinen
3.-5. oktoobrini viibib esinduslik Eesti delegatsioon Poola Vabariigis, et tutvuda lähemalt betoonteede ehitamisel Poolas saavutatuga. Poolas ehitatakse pooled uutest riigimaanteedest betoonist. Aastatel 2015-2023 rajati Poolas kokku 800 km betoonkatendiga kiirteid.

Poola õppereisi gruppi kuuluvad esindajad Riigikogust, Maanteeametist, Tallinna, Tartu ja Pärnu linnavalitsustest, Eesti Asfaldiliidu, Eesti Betooniühingu ja Eesti Ehitusmaterjalide Tootjate Liidu juhid, teede projekteerimise, teedeehituse, üldehitusfirmade ja betoonehitusfirmade juhid, ülikoolide õppejõud, ajakirjanikud. Kokku 35 inimest.

Reisikavasse kuuluvad kohtumine Poola maanteeameti juhtidega, väljasõidud Via Baltica ehitatavale betoontee lõigule Wyszkow-Poreba, nelja betoontee objekti külastus S8 maanteel Katowice suunal ja Eesti Vabariigi suursaadiku Harri Tiido vastuvõtt Varssavis. 

Viimase 20 aastaga on Poolas ehitatud 700 km betoonkatendiga riigimaanteid. Samuti on rajatud c? 800 km kohalikke betoonkatenditega teid.

Aastatel 2015-2023 on Poolas kavas ehitada 1670 km riiklikke teid (kiirteed), nendest 800 km betoonteid. Betoonkatendi saab ka osa Poolat läbivast Via Balticast.

„Miks me räägime betoonteedest – aga sellepärast, et ehitada Eestis vastupidavamaid teid ja sellega rahva raha kokku hoida,” ütles Eesti delegatsiooni juht, Eesti Ehitusmaterjalide Tootjate Liidu esimees Meelis Einstein. „Betoonteede puhul ei ole meil vaja jalgratast leiutada. Targem on õppida neilt, kes on meist kaugemale jõudnud.”

Meelis Einsteini sõnul on betoonkatendid ennast kogu maailmas ja ka Euroopas laialt tõestanud kui vastupidavad, jätkusuutlikud, kuluefektiivsed teed.

„Möödunudaastasel Riigikogu konverentsil tekitasid palju elevust poolakate korduvad väited, et betoonkatend on asfaltbituumenkatendist odavam,” sõnas Einstein. „Kui Poolas arvestatakse teede elukaart 30 aasta peale, siis meil kahjuks ainult 20 aastale. Sealt algavadki käärid.”  

Eesti delegatsiooni vastuvõtjateks on Poola Infrastruktuuri ja Ehituse Ministeerium, Poola Maanteeamet ja Poola Tsemendiühing.

Eesti delegatsiooni õppereisi Poola aitas korraldada EV Suursaatkond Varssavis. Poola betoonteede õppereisi korraldavad Eesti Ehitusmaterjalide Tootjate Liit ja Eesti Betooniühing.   

Liitu Ehitusuudiste uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Liitu Ehitusuudiste uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Teeli RemmelgEhitusvaldkonna juhtTel: 51 23 770
Triin UibopuuEhitus ja kinnisvara konverentside programmijuhtTel: 51 990 655
Helen PaapsiReklaamimüügi projektijuhtTel: 5880 7785