Eesti Raudtee alustas viis aastat kestvate ulatuslike ehitustöödega Lääne-Harju raudteeliinidel, kokku investeeritakse viie aasta jooksul ligi 75 miljonit eurot.
Lääne-Harju raudteeliinide suunal ulatub reisijate arv üle kolme miljonini ja kasvab igal aastal 5-6 protsenti. See on peaaegu pool kogu rongireisiliiklusest. Kui riigifirma uuendustöid ette ei võtaks, siis paari aasta pärast ei mahuks rongid enam ära.
Eesti Raudtee juhatuse esimees Erik Laidvee ütles, et pealinna ummikud toidavad rongiliikluse kasvu ning pärast kvaliteedihüpet on oodata veelgi kiiremat kasvu.
Ehitustööde käigus parandatakse raudtee seisukorda, kaasajastatakse erinevaid vananenud tehnoloogiaid ning püstitatakse täiendavaid reisijate rajatisi.
2018. aastal toimuvad Tallinna-Pääsküla mõlema peatee, Pääsküla-Laagri ja Laagri-Udra raudteetööd. 2019. aastal tehakse töid Klooga, Keila ning Pääsküla jaamades.
2020. aastal ehitatakse Tallinnas Paldiski maantee viadkukti ning 2021. aastal Balti jaamas uusi rööbasteid ja platvorme.
Paralleelselt raudteetöödega toimub ka kogu Lääne-Harju uue liiklusjuhtimissüsteemi ehitus.
Investeeringute tulemus on ajavõit läbi tihedama rongigraafiku. Eesti Raudtee arendusdirektor Anvar Salomets ütles, et kui tuleb Keila ja Pääsküla vahel teine peatee, siis sealt avalduv mõju on graafikule märkimisväärne.
"Tipptundidel, hommikul või õhtul, võimaldab see graafikut tihendada kaks korda. Kui täna toimub väljumine iga 19 või 20 minuti tagant, siis edaspidi saaks intevalli viia 10 minutilile," selgitas Salomets.
See teema pakub huvi? Hakka neid märksõnu jälgima ja saad alati teavituse, kui sel teemal ilmub midagi uut!
Seotud lood
Erinevatest looduskividest on teede, platside ja terrasside sillutamiseks murtud ja lõigatud kive ning plaate juba aastatuhandeid. Ka tänapäeval on see kõige keskkonnasõbralikum, vastupidavaim ja kaunim lahendus koduaias ja linnaruumis.