• 15.09.17, 16:01
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Kergliiklusteede ehitus Pärnu linnas on täies hoos

Pärnus tehti algust uute kergliiklusteede rajamisega. Teede ehitamiseks on sõlmitud lepingud aktsiaseltsiga TREF Nord ning omanikujärelevalvet teeb Toomtsentrum. Kergliiklusteede väljaehitamine koos ettevalmistustöödega läheb maksma 3, 16 miljonit eurot, teatas Pärnu linnavalitsus.
Kergliiklusteede ehitus Pärnu linnas on täies hoos
  • Foto: Puhkaeestis.ee
Tallinna mnt kergliiklustee Kesklinna sillast Tallinna poole viiv kergliiklustee tuleb ligikaudu 2,5 km pikk. Uuendatakse pinnakatet ning kuna Tallinna mnt ääres olevad kõnniteed on kitsad, siis kohati rekonstrueeritakse terveid lõike ning ehitatakse laiemaks. Haapsalu mnt kergliiklusteeHaapsalu maanteel rekonstrueeritakse olemasolevat kergliiklusteed Siimu sillast kuni Audru valla piirini. Ära kaotatakse elektri õhuliinid ning paigaldatakse uued valgustid. Tee pikkus on 1,5 km. Nii Tallinna mnt kui ka Haapsalu mnt kergliiklusteega plaanitakse valmis saada käesoleva aasta novembri alguseks.
Jüri Jaansoni raja rekonstrueerimine ja pikendamine Pärnu jõe paremkaldal Jaansoni rada Pärnu jõe paremkaldal ehitatakse laiemaks ning pikendatakse kuni „pump trackini“ ning kuna jõgi kipub kallasrada kaasa viima, rajatakse ka uus kaldakindlustus. Lisaks on rekonstrueerimise käigus plaanis rajada Kesklinna sillale uued peale-ja mahaminekud, paigaldada uued valgustid, pingid, prügikastid, jalgrattahoidjad ning uuendada parkimisala. Töödega plaanitakse lõpusirgele jõuda 2018. aasta suve keskpaigaks.
Kergliiklustee ehitamine Pärnu kesklinna ja Lottemaa ühendamiseks (Pärnu linna läbiv osa) Kergliiklustee Pärnu kesklinna ja Lottemaa ühendamiseks Pärnu osa on 9 km pikkune tee, mis kulgeb kesklinna sillast linnatänavaid pidi Pärnu ja Tahkuranna valla piirile Via Baltica ääres. Sealt edasi plaanib Tahkuranna vald ehitada kergliiklustee kuni Lottemaani.
Tee algab Kesklinna silla juurest mööda Akadeemia tänavat Lõuna tänavani. Akadeemia tänaval nihutatakse äärekivi sõiduteele lähemale ja ehitatakse jalgratturitele autoteest kõrgem sõidurada. Kohtades, kus tänav ei võimalda kõrgemat kergliiklusteed teha nn Kalevi puiesteel, piirdutakse tänavakatte markeeringuga.
Edasi lookleb kergliiklustee piki Lõuna tänavat läbi Koidula pargi, läbides Aia-Kuninga ringristmiku ja Vanapargi ning pöörab siis Väike-Kuke tänavale. Väike-Kuke tänav muutub autoga sõitjatele suures osas ühesuunaliseks ning peale kergliiklustee valmimist jääb seal autodele liikumiseks linnast väljuv suund.
Väike-Kukest jõuab tee Liiva tänavasse ja liigub edasi läbi Suur-Kuke tänava Mai rajooni.
Papiniidu-Mai ristist pöörab tee mere poole. Mere ääres lahkneb kergliiklustee kaheks: üks osa pöörab tagasi linna poole ja ühendub olemasoleva Mai kergliiklusteega, teine teeots viib piki mereäärt Raeküla poole.
Papiniidu ja Saare tänava vahelisele alale, läbi Koolinoorte metsapargi, ehitatakse välja uus looklev rattarada koos valgustusega. Tänase seisuga on antud teetrassil käimas võsa eemaldamine ning ära on märgistatud ka maha võetavad puud.
Edasi jätkub tee Lottemaa suunas Kalevi puiesteed pidi Laane tänavani, kust lookleb mööda Merimetsat Riia maanteele. Laane tänava lõigule ehitatavat kergliiklusteed jääb sõiduteest eraldama olemasolev kraav.

Seotud lood

  • ST
Sisuturundus
  • 30.04.25, 15:18
Optimus Systems: kuidas väike meeskond on kasvanud Eesti turvasektori liidriks
Kui ettevõte sünnib soovist teha midagi sisukat ja põnevat, ei pruugi esialgu ollagi suurt strateegiat ja visiooni. Ent kui sellele lisandub aastatepikkune sihikindlus, oskus õigeid otsuseid teha ja kirg valdkonna vastu, võib sellest kasvada midagi suurt. Just nii on läinud ettevõttega Optimus Systems, mis alustas 20 aastat tagasi viieliikmelise meeskonnana ning on nüüdseks kasvanud Eesti turvavaldkonna liidriks.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Ehitusuudised esilehele