• 19.06.17, 12:42
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Valmis lennujaama trammitee tunnel

Tallinna lennujaama viival trammiteel valmis raudtee alt läbi viiv tunnel, mis tähistab ühe olulisema ehitusetapi lõppu.
Lennujaama trammitee tunneli ehitus
  • Lennujaama trammitee tunneli ehitus
  • Foto: Raepress
Tallinna Linnatranspordi ASi juhatuse esimehe Enno Tamme sõnul oli lennujaama trammiteeharu ehitamisel suurim väljakutse vajadus viia see raudtee ja Suur-Sõjamäe tänava alt läbi, edastas Raepress.
„Eestis puudus seni kogemus raudtee ja trammitee kahetasandilise ristumise lahendusest ning ehitamisest rongiliiklust katkestamata. AS Merko Ehitus Eesti ning KMG Inseneriehituse AS tulid ülesandega suurepäraselt toime, mis veelkord kinnitab, et eesmärk lennujaama suunalise trammiliikluse alustamiseks septembrist on reaalne,“ lisas Tamm.
150-meetrise suletud osa ja 125 meetri pikkuse rambiga tunneli rajamisel teisaldati umbes 10 000 kuupmeetrit hüdrovasaratega purustatud paasi ja 6000 kuupmeetrit kaevatavat pinnast. Valati või monteeriti kokku 1000 kuupmeetrit betooni, millele lisanduvad trammiteed kogu objekti ulatuses kandekonstruktsiooni mahuga umbes 700 kuupmeetrit.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Trammitee lennujaama haru algab Peterburi maantee äärde rajatud pöördekanjonist, kulgeb tunnelis raudtee ja Suur-Sõjamäe tänava alt läbi, jõuab süvendis tõustes Keevise tänaval taas maapinnale ning lõpeb tagasipöörderingiga lennujaama juures. Pärast trammitee valmimist on Tallinna lennujaam ühenduse poolest kesklinnaga üks mugavamaid terves Euroopas.
Tööd, millest põhiosa on praeguseks juba tehtud, lähevad maksma 12,5 miljonit eurot. Ehitusega alustati 2016. aasta augustis.

Seotud lood

  • ST
Sisuturundus
  • 12.08.25, 11:39
TalTechi uuring kinnitab: Airoboti niiskustagastusega soojusvaheti on Eesti kliimas kõige tõhusam
Eestis on aastaid püsinud arusaam, justkui plaatsoojusvahetid, eriti niiskustagastusega ehk ERV-tüüpi seadmed, ei sobi meie kliimasse. Levinud on hirm, et need külmuvad talvel ja ei ole energiatõhusad. See müüt pärineb ajast, mil turul levisid odavad ristvoolu vahetid, mille kasutegur oli madal ja automaatika olematu. Tänapäeval on see eelarvamus ajale jalgu jäänud.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Ehitusuudised esilehele