Eestlased seostavad nutikodu eelkõige energia- ja kulutõhususega

Balti riikides ligikaudu 2000 inimese hulgas läbi viidud uuringust selgub, et kõige enam seostavad Eestis elanikud terminit „nutimaja“ või „tark kodu“ kulutõhusate süsteemide, energiasäästlikkuse, nutikate lahenduste ja tehnoloogiaga rikastatud kodudega.   Foto: Jung

Balti riikides ligikaudu 2000 inimese hulgas läbi viidud uuringust selgub, et kõige enam seostavad Eestis elanikud terminit „nutimaja“ või „tark kodu“ kulutõhusate süsteemide, energiasäästlikkuse, nutikate lahenduste ja tehnoloogiaga rikastatud kodudega.

Läti vastajate jaoks seondub nutimaja ülekaalukalt enim automatiseeritud majade ja viimase tipptehnoloogiaga, Leedus uuringus osalenute jaoks aga samuti kulu- ja energiatõhususega. Väljendeid “nutimaja”, “tark maja” või “tark kodu“ on Eestis ja Leedus kuulnud vastavalt 87 ja 88 protsenti vastajatest, Lätis aga pisut vähem – 68 protsenti.

Nutikodu süsteemide tootja JUNG-i esindaja Mark Meltsi sõnul annavad uuringu tulemused kinnitust, et Balti riikide elanikud on üldjuhul nutikodu kontseptsioonist ja tootest kuulnud ning märksõnad, mis nutimajaga vastajatele seonduvad, tõestavad, et ettekujutus süsteemi võimalustest ja lahendustest on pigem hea.

Uuringus osalenud eestlastest on 89 protsenti enda sõnul huvitatud või väga huvitatud innovaatilistest lahendustest ja tehnoloogiast, Leedus 92 ja Lätis 71 protsenti. Sealjuures peab küsitluses osalenutest end varasteks kasutajateks (early adopters), kes otsivad ja haaravad igast võimalusest testida uusi tehnoloogiaid, Eestis 19, Lätis 21 ja Leedus 23 protsenti vastajatest. Targa kodu uuringus osalenud vastajatest Lätis 28, Eestis 11 ja Leedus 8 protsenti ei tunne enda hinnangul huvi uute tehnoloogiate ja innovaatiliste toodete vastu. Sealjuures kõikidest uuringus osalenutest vaid 1-2 protsenti tunnistas, et kogeb raskusi uute tehnoloogiatega kohanemisel.

Uuringu viis Eestis läbi Turu-uuringute AS, Leedus Spinter Research ning Lätis Berg Research koostöös Spinter Researchiga nutikodu süsteemide tootja JUNG-i tellimusel. Kokku osales uuringus ligi 2000 inimest vanuses 25-55.

Jaga lugu:
EHITUSE UUDISKIRJAGA LIITUMINE

Telli olulisemad ehituse uudised igal nädalal enda postkasti.

Ehitusuudised.ee toetajad:

Enimloetud
Eva Kiisler
Eva KiislerEhitusväljaannete juhtTel: 56 600 050eva@ehitusuudised.ee
Sandra Malvik
Sandra MalvikEhitus ja kinnisvara konverentside programmijuhtTel: 58 552 554sandra.malvik@aripaev.ee
Helen Paapsi
Helen PaapsiReklaamimüügi projektijuhtTel: 5880 7785helen.paapsi@aripaev.ee