• 13.10.16, 08:00
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Lemminkäinen: jämepurd-täitematerjali kogumahus väljakaevamine ei õnnestunud

Vaid mõni aasta tagasi valminud Tallinna ringtee Kurna–Luige lõigul tekkis käesoleva aasta suvel asfaltkattesse auk, mille tõttu sõidusuund suleti. Ehitaja Lemminkäinen Eesti kasutas maantee ehitusel muldes ajutiste ehitistena suuremõõtmelisi betoonijäätmeid ning jättis need eemaldamata, teatas Maanteeamet.
Tallinna ringtee Kurna-Luige lõik
  • Tallinna ringtee Kurna-Luige lõik
  • Foto: Maanteeamet
2014. aasta teises pooles valminud Kurna–Luige teelõigu ehitaja Lemminkäinen Eesti AS vastutab jätkuvalt töövõtugarantii eest. Esialgse informatsiooni põhjal leidis Maanteeamet, et tegemist ei ole garantiijuhtumiga. Amet tellis põhjaliku uuringu otse Teede Tehnokeskuselt ning korraldas riigihanke, mille võitja kohustus oli leida vajumiste põhjused ja välja pakkuda lahendused teekatte taastamiseks.
Hanke võitnud AS Nordecon teostas põhjalikud uuringud vajumiste selgitamiseks ja eemaldas lõigult katendikonstruktsiooni. Uuringute tulemusena selgus, et vajumiste põhjusteks oli kaks erinevat tegurit. Lemminkäinen oli muldes kasutanud ajutiste ehitistena suuremõõtmelisi betoonijäätmeid, mille ta oleks pidanud enne mulde valmisehitamist eemaldama. Lisaks oli toimunud mulde ning teekatte ühtlane vajumine mulde raskuse tõttu, mille puhul Maanteeamet otsustas samuti katendikonstruktsiooni taastada projektsel kõrgusel.
Betoonijäätmete eemaldamise nõude oli Lemminkäinen Eesti AS-le esitanud ka omanikujärelevalvet teostanud Taalri Varahaldus AS, kes paraku ei kontrollinud, kas nende nõudmine täideti. Betoonijäätmete vahele jäänud tühimikud võimaldasid vibratsiooni mõjul liivmaterjalide liikumist ning sellega katendikonstruktsiooni kokkuvarisemist. Betoonijäätmeid leiti lisaks kohas, kus katendi varisemist ei olnud toimunud, kuid mulde tihedus oli juba olematu.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Vastavalt eeltoodule esitas Maanteeamet lepingu täitmise nõude Lemminkäinen Eestile, nõudes katendikonstruktsiooni projektijärgset taastamist garantii korras oktoobri jooksul.
Arvestades, et betoonijäätmete eemaldamine antud sügavuselt ja tagasitäitmine võib kahjustada ka liikluse all olevat teeosa, on Lemminkäinen esitanud projektist erineva tehnilise lahenduse teemulde taastamiseks, mille Maanteeamet on kooskõlastanud.
Ehitustööde ajal ja garantiiperioodil teeb omaniku järelevalvet Taalri Varahalduse AS.
Rasked ehitusolud
Lemminkäinen Eesti AS-i juhataja Tarmo Trei selgitas Postimehele, et Kurna-Luige teelõigul olid aastatel 2013-2014, kui ettevõte Kurna-Luige teelõigul töid teostas, väga rasked ehitusolud - turbaala, sügavad kaeved ja kõrge veetase.
Sestap rajati töö tegemiseks selles piirkonnas jämepurd-materjalist ajutine juurdepääsutee, mis oli kasutuses kuid, et vedada sedamööda rasketehnikaga täitematerjale.
„Jämepurd materjalist taolise juurdepääsutee rajamine on sage ja sellistes rasketes oludes levinud tehnoloogiline lahendus,” ütles Trei.
Ta kinnitas, et kui ajutist juurdepääsu enam vaja ei olnud, siis tee ka likvideeriti, kuid kuna tegemist oli raskete oludega, siis kogu jämepurd täitematerjali tõenäoliselt välja kaevata ei õnnestunud.
Ta lisas, et nüüdseks on parandustöödeks välja töötatud tehniliselt optimaalseim lahendus, mille maanteeamet on põhimõtteliselt ka heaks kiitnud.
 

Seotud lood

  • ST
Sisuturundus
  • 25.06.25, 14:49
Volvo Construction Equipment esitleb uue põlvkonna rataslaadureid, mis tõhustavad tootlikkust
Volvo Construction Equipment (Volvo CE) jätkab murrangulist tootearenduse aastat, lansseerides uue põlvkonna rataslaadurid – masinad, mis on toodetud maksimaalse tootlikkuse, operaatori mugavuse ja ohutuse tagamiseks.

Hetkel kuum

Siia võrsub linnak. Pealinna esindusliku piirkonna miljöö paneb arendajale, arhitektile ja ehitajale eriti suure vastutuse.
Uudised
  • 25.06.25, 06:45
4 võimast GALERIID: Metro Capital ja EBS panid haridus- ja ettevõtluslinnakule nurgakivi
Võimsad visuaalide ja fotode galeriid näitavad, mis sinna tuleb ning mis nurgakivipanekul toimus ja kes kõik seal olid - uuri lähemalt!
Arhitektuurse lahenduse on loonud HG Arhitektuur OÜ.
Uudised
  • 30.06.25, 13:26
EKE alustab Hipodroomil suurt ehitusprojekti
Maa- ja Ruumiameti digiteenuste teenistuse direktor Taavi Jakobson ja Kliimaministeeriumi ehituse ja elukeskkonna osakonna juhataja arhitekt Kaja Pae.
Saated
  • 24.06.25, 14:00
E-ehituse platvorm toob utoopia lähedamale, kui oskad oodata
Evecon OÜ uus tegevjuht Karl-Joonatan Kvell.
Uudised
  • 26.06.25, 10:04
Evecon sai uue juhi
GALERII: Mapri ehitab viltuvajunud elamu uuesti üles
Uudised
  • 27.06.25, 11:41
GALERII: Mapri ehitab viltuvajunud elamu uuesti üles
Mapri Ehituse järelteeninduse juht Ero Tragel: See, mis Lubja tänaval juhtus, on ainulaadne nii meie praktikas kui ka kogu Eesti ehitussektoris.
Esimesed korterid peaksid valmima 2026. aasta kevadeks.
Uudised
  • 25.06.25, 09:00
Aviaator tähistas sarikapidu – vaata uhket galeriid!
Sinna kerkib tulevikus rohkem kui 600 kaasaegset kodu
Eesti ehitajatel on Soomega eriline, ent kohati keeruline ja vastuoluline suhe.
Uudised
  • 27.06.25, 06:45
Soome ehitusturg on suvel selgelt aktiveerunud
Kvaliteetne tööjõud on väga nõutud, ent selle leidmine on endiselt väga keeruline
Volvo Construction Equipment esitleb uue põlvkonna rataslaadureid, mis tõhustavad tootlikkust
  • ST
Sisuturundus
  • 25.06.25, 14:49
Volvo Construction Equipment esitleb uue põlvkonna rataslaadureid, mis tõhustavad tootlikkust

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Ehitusuudised esilehele