Lõviosa oma toodangust eksportiv ehitusvahtude ja hermeetikute tootja Krimelte alustas koostööd tervet Ladina-Ameerikat katva jaeketiga, samuti on ettevõte leidnud partnerid Usbekistanis ja lootustandva uue kliendi Austraalias.
- Alar Salum. Foto: Andras Kralla
“2016 esimene poolaasta oli jätkuvalt üsna keeruline mitmel meie turul, nagu näiteks Venemaa või Brasiilia, samas on meie umbes 70 geograafilise turu hulgas loomulikult nii tõusjaid kui ka langejaid ja kokkuvõttes oleme eelmise aastaga võrreldes ikkagi plussis ning vaatame tulevikku optimistlikult!” rääkis Krimelte tegevdirektor ja juhatuse liige Alar Salum ajakirjale
Ehitaja.Oma koduturuks ja seega ka kõige tähtsamaks turuks loeb ettevõte Salumi sõnul kogu Euroopat, kaasa arvatud Venemaad. “See on ka see turg, kus me potentsiaali näeme ja kuhu kõige rohkem panustame,” ütles Salum.
Tema sõnul pole Brasiilia ja Venemaa turud praegu ettevõtte jaoks eriti edukad. Ka Prantsusmaa majanduses on keerulised ajad, samuti näiteks Venemaaga tolliliidus olevates Kasahstanis ja Valgevenes.
“Et seejuures natukenegi “seksikamalt” kõlada, toon näiteks, et käesoleval aastal oleme alustanud koostööd ühe uue kliendiga Usbekistanis, samuti oleme sõlminud uue ja lootustandva lepingu kliendiga Austraalias ning alustanud müüki ühele tervet Ladina-Ameerikat katvale jaeketile,” kergitas ta saladuseloori.
Kuigi Salumi sõnul ei pea Krimelte oma eesmärgiks nui neljaks kuhugi mõnele konkreetsele turule laieneda, otsitakse endiselt erinevaid võimalusi. Pigem on ettevõttel igal turul mõni konkreetne suurklient või sihtrühm, kelleni tahetakse jõuda ja kellega koostööd alustada, seda nii koduturul Euroopas kui ka teistel kontinentidel. Euroopas on ettevõte võtnud eesmärgiks tugevamalt kanda kinnitada Saksa turul.
Edu sõltub turu tervisest
“Loomulikult sõltub meie edu või ebaedu kuskil turul ka sellest, kui hästi või halvasti me konkurentsis hakkama saame, aga ennekõike sõltub see turu kui terviku tervisest – meie toode on ehituskeemia ja seda vajatakse ikkagi ainult seal, kus midagi ehitatakse või renoveeritakse. Kui ehitusturg on languses ja raha renoveerimisse investeeritakse vähem, on ka nõudlus meie toodangu järele väiksem ja vastupidi,” rääkis Salum.
Wolf Groupi ettevõtete toodangust müüakse umbes 97% väljaspool Eesti piire. “Siiski ei saa seejuures rääkida vaid ekspordist, sest arvestatav osa sellest on juba ka toodetud meie Hispaania või Vene tehases. Aga ka otseselt Krimelte Tallinna tehase toodangust müüakse rohkem kui 90% väljapoole Eestit,” selgitas Salum.
Wolf Groupi kuuluv vuugihermeetikute ja ehitusvahtude tootja Krimelte OÜ on juba pikka aega ehitusmaterjalide tootjate Eesti käiberekordit, samuti suurima ekspordikäibe rekordit enda käes hoidnud. Krimelte tooted on müügil enam kui 80 turul üle maailma.
Tänavu esimeses kvartalis oli ettevõtte müügikäive 15,3 miljonit eurot.
Loe täispikkuses artiklit
siit.
Autor: Pille Ivask, kaasautor
See teema pakub huvi? Hakka neid märksõnu jälgima ja saad alati teavituse, kui sel teemal ilmub midagi uut!
Seotud lood
SSAB kontserni tütarettevõte Ruukki Construction käivitas uue tootegrupi Ruukki® LowCarbon, mille eesmärk on täita üha karmimaid keskkonnanõudeid ja rahuldada klientide vajadust vähendada ehitatavate hoonete elutsükli jooksul tekkivaid heitkoguseid. Tootegrupi esimesteks toodeteks on LowCarbon sändvitšpaneelid, LowCarbon fassaadikassetid ja katuseprofiil Ruukki® Classic LowCarbon, mille heitkogused on 50-70% väiksemad kui analoogsetel standardsetel toodetel.