Vastavalt Tallinna Linnatranspordi AS ja AS Merko Ehitus Eesti ning KMG Inseneriehituse AS vahel sõlmitud lepingule algasid tööd 4. trammiliini pikendamiseks Tallinna lennujaamani.

- Trammitee ehitus Pärnu maanteel.
- Foto: Andres Haabu
Tallinna Linnatranspordi ASi juhatuse esimehe Enno Tamme sõnul komplitseerib umbes 700 meetri pikkuse rööbastee lõigu ehitamist vajadus viia see läbi raudtee ja Suur-Sõjamäe tänava alt. „Oleme silmitsi tõsiste insenertehniliste probleemidega, kuidas tagada ehituse ajaks rongide plaanipärane liiklus. See muudab kogu ettevõtmise aeganõudvaks ja kalliks, ent tulemuseks on Tallinnale täiesti uudne lahendus raudtee ja trammitee kahetasandilisest ristumisest,“ selgitas Tamm pressiteates.
Trammitee pikendus algab Peterburi maantee äärde rajatud pöördekanjonist, kulgeb tunnelis raudtee ja Suur-Sõjamäe tänava alt läbi, jõuab süvendis tõustes alates Keevise tänavast taas maapinnale ning lõpeb tagasipöörderingiga lennujaama juures. Pärast trammitee valmimist on Tallinna lennujaam ühenduse poolest kesklinnaga üks mugavamaid terves Euroopas.
Tööd lähevad maksma umbes 11,5 miljonit eurot ning lõpetatakse hiljemalt 2017. aasta novembris.
Artikkel jätkub pärast reklaami
Seotud lood
Ehitus- ja geotehnilistes projektides seisavad insenerid sageli silmitsi pinnastega, mis ei vasta kandvuse, veepidavuse või stabiilsuse nõuetele. Üheks tõhusaks ja maailmas laialdaselt kasutatavaks pinnase parenduse meetodiks on jugainjekteerimine (ing keeles Soilcrete® või jet-grouting). See tehnoloogia võimaldab pinnasesse rajada erineva kuju ja suurusega tsementeerunud sambaid ilma ulatuslike väljakaevamisteta ja seda ka kitsastes tingimustes.