Läti valitsus tegi keskkonnakaitse ja regionaalarengu ministeeriumile ja transpordiministeeriumile ning Salacgriva omavalitsusele ülesandeks konsulteerida Euroopa Komisjoni keskkonna peadirektoraadiga, kuidas ehitada Rail Balticu C5 lõik Vitrupe orus, mis on Natura 2000 kaitseala, kirjutas Postimees.
Transpordiminister Uldis Augulis hoiatas, et Rail Balticu otsus ei tohi edasi lükkuda, sest muidu kaotaks Läti projekti uuringuteks mõeldud raha.
Rail Baltic läheb Lätis läbi Salacgriva, Limbaži, Seja, Incukalnsi, Ropazi, Garkalne, Stopini, Salaspilsi, Kekava, Baldone, Iecava, Olaine, Marupe, ja Bauska piirkonna ning Riia.
RB Rail AS tegevjuht Baiba Rubesa ütles juunikuus MTÜ Rail Baltic Business Network ettekandekoosolekul, et Rail Balticu näol tegemist Euroopa jaoks prioriteetse projektiga, tagamaks olulised puuduolevad lõigud Euroopa raudteetranspordisüsteemis.
„Tegemist on Balti riikide selle sajandi suurima infrastruktuuri koostööprojektiga, mis lubab meil transportida 5 miljonit reisijat ning 16 miljonit tonni kaupu aastas. Tehniline projekt ja uuringud saavad valmis 2020 aastal ning uue raudteeliini ehitus lõpeb Balti riikides 2025 aastal,“ sõnas Baiba Rubesa.
„Rail Baltic ühendab 730 kilomeetrisel lõigul omavahel Kaunase, Riia, Pärnu ja Tallinna ning loob ühendused peamiste transpordisõlmedega. See tagab riikliku majanduse mitmekülgse ja jätkusuutliku arengu ning parandab reisijate liikuvust põhja-lõuna suunal,“ lisas Rubesa.