• 05.08.16, 16:11
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Vaata pilte: kõrguse saavutanud Laev pidas sarikapidu

Rocca al Mare väravasse kerkiv elu-ja ärihoone Laev betoonkarkass on valmis ning hoone saavutanud oma kõrguse. Alustatud on klaasfassaadi paigalduse ning siseseinte ehitusega.
Sarikapärja asetasid paika Embach Ehituse juhatuse liige Andres Salusaar, Al Mare Estate juhatuse liige Peep Pihotalo, vaatab KOKO arhitekt Andrus Kõresaar.
  • Sarikapärja asetasid paika Embach Ehituse juhatuse liige Andres Salusaar, Al Mare Estate juhatuse liige Peep Pihotalo, vaatab KOKO arhitekt Andrus Kõresaar. Foto: Embach Ehitus
Sarikapeol osalesid arendaja Al Mare Estate, ehitaja Embach Ehituse, arhitektid KOKO arhitektidest esindajad ja ehitajad, kes hoones igapäevaselt tööd teevad. 
Hoone arendaja, AL Mare Estate OÜ juhatuse liikme Kalev Raidjõe sõnul annab praegune ehitusfaas esialgse ettekujutuse, milliseks hoone kujuneb ning potentsiaalsete ostjate huvi on olnud oodatust suurem. “Üheks huvi tekitajaks on kahtlemata Laeva asukoht mere ääres, kuid samas kõige olulise keskel, samuti sise- ja välisarhitektuurne erilisus ning üha suuremat rolli mängib ka hoone energiasääst ja nutikad lahendused.” Ta toob targa maja lahenduse näitena, et magama minnes kustutatakse ühe nupuvajutusega kõik tuled, ventilatsioonisüsteem lülitatakse vaiksele režiimile, valvesignalisatsioon öörežiimile, kardinad suletakse, küte ja jahutus lülitatakse öörežiimile.
Hoone ehitaja, Embach Ehituse juhatuse liikme Andres Salusaare sõnul ollakse ehitustöödega graafikus. Betoonkarkass on valmis ning ees ootab selle hoone üks kõige nõudlikum ehituslik etapp, milleks on tavapärasest paksema, kõrge helikindluse- ja UV- filtriga energiasäästliku klaasfassaadi paigaldus koos fassaadi ilmestavate lamellidega, mis annavad tulevikus elanikele säästu  nii kütte- kui ka jahutuskuludelt. 
Ainulaadne helikindel klaasfassaad
“Klaasfassaad, mille LAEV’ale paigaldame, on kindlasti üks unikaalsemaid Eestis, pea kaks korda paksem tavapärasest ja välja valitud just selle objekti asukohta arvestades mere ning hea teedevõrgu läheduses,” lausus Salusaar. “Unikaalse fassaadi ülesandeks on tagada kõrge helikindlus ja energiasäästlikkus. Seda nii soojapidavuse kui ka suvise jaheda sisekliima tagamise eesmärgil, filtreerides liigse päikeseenergia suvel ning säästes sooja talveperioodil.”  Laeva energiaklass saab olema kõrgeim, mis Eestis on klaasfassaadiga hoonetel võimalik saavutada.
Elu- ja ärihoone Laev asub tallinnas Vabaõhumuuseumi teel, selles saab olema 29 korterit ning 17 äripinda. Hoone kõrgematel korrustel asuvate korterite suurus on ca 52 – 167 ruutmeetrit, esimesel neljal korrusel paiknevate äripindade maht kokku on ligi 3400 ruutmeetrit. Hoone arhitektuurse lahenduse autoriks on Raivo Kotov ja arhitektuuribüroo KOKO. Maja valmib 2017. aasta jaanuaris ning ehitajaks on Embach Ehitus OÜ.
Elu- ja ärihoone Laev arendajaks on Triestate OÜ, mille partnerid Kalev Raidjõe ja Kuldar Gil on kinnisvaraalaste projektide juhtimise, arendamise ja haldusega tegelenud 1998. aastast. Näiteks on nad erinevates projektmeeskondades osalenud Kawe Plaza, Pirita Rannahoone, Metro Plaza, Metalli Maja, Maestro Maja jpt arendustegevuses ja projektijuhtimises.
Laeva sarikapidu
12 fotot
  • Laeva sarikapidu

Seotud lood

  • ST
Sisuturundus
  • 02.12.24, 07:00
Ehitusekspertiisi ja järelevalve teostamine säästab aega, närve ja rahakotti
Ehitusprojektid, mida hakatakse sageli teostama ilma põhjaliku ja projekti ekspertiisi läbinud tööprojektita, võivad kaasa tuua tüütuid sekeldusi ning probleeme. Ehkki seadus ei pruugi alati projektile ekspertiisi nõuda, on see ülitähtis samm, mis aitab ennetada võimalikke ebakõlasid ning vigu.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Ehitusuudised esilehele