Tartu idapoolse ringtee 3. ehitusala projekteerimise ja ehitamise riigihanke võitsid AS TREF ja AS Baumost, kes esitasid ühispakkumuse kogumaksumusega 7 433 844 eurot.

- Ihaste sild Tartu Idaringteel.
- Foto: Jassu Hertsmann
„Ümbersõidu 3. etapp ühendab kaks riigimaanteed - Tallinn-Tartu-Luhamaa ja Räpina maantee, mis aitab vähendada transiitliiklust teistel linnatänavatel. Kesklinna liikluskoormus väheneb ja linnakeskkond saab puhtamaks,“ ütles abilinnapea Valvo Semilarski pressiteate vahendusel.
Idaringtee kolmas ehitusala on 1,5 km pikkune teelõik, mis ühendab Lammi tänava liiklusringi Räpina maanteega. Kolmas ehitusala tuleb sarnane eelnevate ringtee lõikudega – kaherealine sõidutee ja eraldiasetsev kergliiklustee. Luunja valda suunduvale Soojuse teele rajatakse omaette liiklussõlm, kus ehitatav ringtee läheb viaduktiga üle Soojuse tee. Lisaks rajatakse kaks jalakäijate viadukti.
Ehitus algab augustis ja kestab poolteist aastat. Ehitusel teeb järelevalvet AS Taalri Varahaldus.
Artikkel jätkub pärast reklaami
Töid rahastatakse 85% ulatuses Euroopa Liidu Ühtekuuluvusfondi vahenditest projektist "Uute maanteelõikude arendamine".
Kogu Tartu idapoolne ringtee on kavandatud umbes 11,8 kilomeetri pikkuse magistraaltänavana, mis tulevikus hakkab ühendama omavahel Tallinn-Tartu-Luhamaa ja Jõhvi-Tartu-Valga maanteed.
Seotud lood
Suurbritannias aastatel 1970–1994 läbiviidud ehitusuuringust, milles analüüsiti hilinemiste ja eelarve ületamiste põhjuseid, selgus, et 40% ootamatutest hilinemistest ja lisakuludest olid seotud geotehniliste oludega. Ehitaja vaates tõusetub küsimus: mis saab siis, kui tegelik kohapealne geotehniline olukord osutub arvatust keerulisemaks?