Tavapäraselt pöörame tähelepanu maismaateede olukorrale, siis tänavuse talve puhul on põhjust rääkida ka teedest mere peal, mis tagavad püsiühenused mandri ka saarte vahel.

- Jäätee mandri ja Hiiumaa vahel
- Foto: eestisaared.ee
Külma talve puhul on eesltased ja eriti saartel elavad inimesed juba harjunud jäätee võimalikkusega, mis säästab neid praamide järjekorras seismist. Kui meile, eestlastele tundub see ühe talve osana, siis muu maailm peab seda üsna ekstreemseks.
Kui mõned päevad tagasi ületas BBC uudistekünnise Pärnus lumes toitu otsiv orav, siis eile ületas
BBC uudiskünnise Euroopa pikim 25 kilomeetrine jäätee mandri ja Hiiumaa vahel.
Jäätee Rohuküla ja Heltermaa vahel avati 7. jaanuaril.
Artikkel jätkub pärast reklaami
Jääle lubatakse sõidukeid, mille mass ei ületa 2,5 tonni. Trass on 25 kilomeetrit pikk ja tähistatud kadakatega. Maanteeamet palub enne jääle sõitmist kindlasti tutvuda kaldalolevate infotahvlitega ja rangelt kinni pidada jääteel kehtivatest reeglitest. Trass on avatud ainult valgel ajal.
Autosid lastakse jääteele sõitma iga 2 minuti tagant. Kui tavapäraselt kehtib maanteedel maksimaalse kiiruse piirang, siis jääteedel kehtib minimaalne kiirusepiirang 70 km/h. Samuti ei tohi jääteel peatuda. Aeglasem liikumine võib tekitada jää pinnale pigem kahju.
Seotud lood
Tallinna südamesse, otse sadama kõrvale, kerkib kaasaegne äri- ja elukondlik kvartal. Projekti arendab US Real Estate, ehitussüvendi peatöövõtjaks on Bildgren Ehitus ning automatiseeritud jälgimissüsteemide paigaldusel osales GEO-Instruments Polska – automatiseeritud geotehniliste, konstruktsioonide ja keskkonnaseire süsteemidele spetsialiseerunud ettevõte, mis pakkus terviklikku mõõtelahendust keerukate geotehniliste tööde teostamiseks kaevetööde toestamise käigus.