Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine. Aheraine peaks teedele sobima
Energeetikas ohtralt kasutatava põlevkivi kaevandamisega tekib aheraine, mida küttematerjalina kasutada ei saa. Seni on aherainet suures osas jäätmetena ladustatud, kuid järjest enam uuritakse võimalusi selle laialdasemaks kasutamiseks teedeehitusel.
Teedeehituses kasutatakse täitematerjale suurtes kogustes ja nende materjalide maksumuses mängib suurt rolli nende veokaugus. Seetõttu on majanduslikult oluline kohalike täitematerjalide kasutatavuse tagamine võimalikult suures ulatuses. Teedeehituses kasutatakse Eestis valdavalt lubja-, dolokivist või kruusast toodetavaid täitematerjale ning looduslikku kruusa ja liiva.