Autor: Kaur Maran • 1. juuli 2015
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

Ehituskaupade müük internetis kasvab jõudsalt

Baumaxi juht Jako Tsäko
Autor: Raul Mee

Ehituskaupade pakkujad kinnitavad, et müük e-ehituspoodides tõuseb iga aastaga. Viie aasta pärast võiks Eesti elanikud 10% ehituskaupadest interneti vahendusel osta.

Ehitusmaterjalide e-poe Baumax juhi Jako Tsäko sõnul sai nende iga-aastane müügikasv alguse 2009. aastal ehk siis kui e-pood tööd alustas. "2014. aastal kasvas meie käive 70% ja 2015. aastal on plaan hoida käibe kasv kahekordsena. Selleks oleme teinud juba mitmeid uuendusi ning mõned on veel plaanis," lausus ta.

Hetkel ostetakse ehitusmaterjalidest ligi üks protsent internetivahendusel, märkis Tsäko ning lisas, et kasvuruumi on turul piisavalt. "Eesti e-ehituskaubanduse viie aasta plaan võiks olla selline, et 10% ehituskaupadest ostetakse veebist," sõnas ta.

Baumaxi praegused kliendid on eraisikud ja ettevõtted peamiselt Eestist ja Soomest, kuid saadetised jõuavad ka Rootsi, Norra ja Lätti. Tsäko sõnul ostavad suhtarvuna rohkem maapiirkonna inimesed. "Linnainimene langeb üldjuhul reklaami või harjumuse ohvriks ning ostab sama toote tunduvalt kallimalt tavapoest," nentis ta.

E-kaubanduse tehingud 2015

Viimase kuu jooksul: 69%Viimase kolme kuu jooksul: 15%Rohkem kui kolm kuud (kuid vähem kui aasta tagasi): 7%Rohkem kui aasta tagasi: 4%Pole kunagi ostnud interneti vahendusel: 5%

Allikas: Eesti e-kaubanduse liit

Mis on mis

OstuKaitse

OstuKaitse OÜ on Eesti esimene E-poodide sertifitseerija, mille eesmärk on luua turvaline e-kaubanduse keskkond e-kaupmeestele ja klientidele Eestis ja lähiriikides.

OstuKaitse süsteemiga liitumiseks ning turvalise ostukeskkonna sertifikaadi saamiseks läbivad e-poed sobivusauditi. Sobivusaudit hõlmab müügiprotsesside, finantsjuhtimise, juhatuse liikmete, ettevõtte ajaloo, kodulehe, ja ettevõtte tegevuse analüüsi. Julgeme soovitada ainult OstuKaitse poolt sertifitseeritud e-kauplustest ostmist, ainult siis saate täielikult kindel olla, et saate tellitud kauba või 100% raha tagasi.

Allikas: OstuKaitse.ee

Olemas kõik ehituseks vajalik

E-poes on ehitusmaterjalide valik sama hea kui tavapoes, kinnitas Tsäko. "Ainukeseks eritooteks on värvid, mille toone soovitame valimas käia Baumaxi kontoris, sest värvikaardid on sõltuvad arvutiekraani seadetest ning ei pruugi päris õiget tooni näidata," rääkis ta. Võimalus on värvide ja materjalide näidised ka koju tellida.

Tsäko hinnangul ei jää klienditeenindus e-poes sugugi alla tavapoele ning ka vähem asjatundlik ostja leiab hõlpsasti vajaliku kauba. "Baumaxist ostes on kliendil personaalselt tema soovidega tegelev ja vajadusel tootjaga konsulteeriv spetsialist omast käest võtta." ütles ta. Lisaks meelitab kliente ehitusmaterjale e-poest ostma hind, mugavus, tarne ja privaatsus.

Ka Interbaueni e-ehituspoest saab osta kõike, mida tavakauplusest, välja arvatud kaup, mis pole tegelikult ehitusmaterjal nagu näiteks kummikud, wc-paber või pudelivesi, rääkis ettevõtte juhatuse liige ja Eesti e-kaubanduse liidu asutajaliige Ants Luhala.

Bauhofi turundusjuhi Evelin Pae sõnul on kauplusest koha pealt mõistlik osta pigem kaupa, mida klient soovib ise välja valida - näiteks taimed, puud ja põõsad. Bauhofi veebipoest ostetakse rohkem kodu sisustamiseks ja remondiks vajalikke tooteid. "Enim ostetud kaubad on näiteks uksed, santehnika, erinevad käsi- ja aiatööriistad, näiteks muruniidukid, aiavoolikud ja -kärud," loetles ta.

Nagu teistes ehitusmaterjalide e-poodides, tõuseb müük Pae sõnul ka Bauhofi e-poes - peamisteks põhjusteks kiirus, mugavus ja tehnika areng. "Klient võib kodust lahkumata võrrelda erinevaid pakkumisi ning teha enda jaoks vajalikku taustauuringut internetis," selgitas Pae ja lisas, et loomulikult ei suuda e-pood asendada kauplusetöötaja kogemust, nõu ja soovitusi.

Interbaueni klient Maie Tilk soovis e-poe kaudu katkise soojaveeboileri asemele uut soetada.

Otsustasin Interbaueni kasuks sealse suure valiku ja hea hinna tõttu. Ostuprotsess oli lihtne ja mugav. Väga hea koduleht: kui end kliendiks registreerid, saad oma toote liikumist jälgida ja seal on kohe näha, kas tellimus on töös, teostamisel või valmis. Internetipoest ostes on eeliseks kindlasti soodsam hind ja mõnikord toimetatakse kaup tasuta koju kätte. Kuigi ma ei osta internetist tihti, polnud kauba valimine e-poes sugugi keeruline ning olemas olid ju kõik vajalikud tootekirjeldused. Tehnilised andmed ja mõõdud on seal ju alati nii kui nii olemas.

Usaldus kui eduka müügi võti

Klientidele täiendava kaitse ja usalduse pakkumiseks on Baumax liitunud (kolmanda osapoolena) internetiostude- ja maksete sooritanutele garantiid pakkuva OstuKaitsega. Garantii kannab hoolt selle eest, et e-poes ostu sooritanud klient saaks raha tagasi, kui tellitud teenust või kaupa ei tarnita ning kaupmees kliendile raha ei tagasta. Tsäko sõnul maandab OstuKaitse kliendi riski internetiostuga petta saada.

Ants Luhala peab just usaldust peamiseks takistuseks e-poodide arengus. Kohe pärast e-poodide laiemat levikut kõlasid mitmed näited, mis ostjaid hirmutasid. "Juhtus ka seda, et pandi e-pood püsti, korjati inimestelt raha ja kaoti sellega nelja tuule poole," kirjeldas Luhala. Sellest tulenevalt hoiatas ka tarbijakaitseamet aktiivselt inimesi e-poodide ohtude eest, mis usaldamatust veelgi süvendas.

Kuigi e-kaubandus praeguseks kiirelt kasvab trend, ei kasva see Luhala hinnangul nii kiiresti, kui võiks, moodustades ehitusmaterjalide kogumüügist naeruväärselt väikese osa. Siiski võib tema sõnul oodata, et Ameerika ja Euroopa eeskujul tõuseb e-kaubanduse osakaal märgatavalt ka Eestis. "Peame end Eestis ID-riigiks, kuid e-kaubanduse mõttes oleme pigem sabassörkijad," nentis ta.

Interbaueni müük tõuseb kindlas tempos, klientideks pigem keskealised ja vanemad inimesed, kel puuduliku arvutioskuse tõttu ostud tegemata ei jää. Näiteks on Luhalal ette tulnud pensionäridest kliente, kes järelmaksu lepingu allkirjastamist esimese hooga ID-kaardi abil võimatuks peavad. "Poole päeva pärast helistavad nad tagasi ja ütlevad, et õnnestus!"

Jaga lugu
Ehitusuudised.ee toetajad:
Teeli RemmelgEhitusvaldkonna juhtTel: 51 23 770
Triin UibopuuEhitus ja kinnisvara konverentside programmijuhtTel: 51 990 655
Helen PaapsiReklaamimüügi projektijuhtTel: 5880 7785
Hannes RummReklaamimüügi projektijuhtTel: 518 4688