Lisaks võib BAU 2015 põnevamate teemadena välja tuua ökodisaini, keskkonna ja ressursside säästmise mugavuse ja turvalisuse tõstmise kõrval, orgaanilistest allikatest pärinevad „rohelised“ materjalid, õhku ja vett puhastavad bioaktiivsed tooted, taastuvenergia kasutamise ehituse välispiirdes, päikeseenergia kasutamise suurendamine, nutikad (“smarthome”) majad ning midagi täiesti uut – tekstiiliarhitektuuri ehk uuenduslikud hooned, kus kasutatakse tekstiili ja kilet.
Lisaks messil osalejate väljapanekutele messiboksides on BAU-l kavas mitmesugused näitused ja foorumid, mis käsitlevad messi põhiteemasid erinevatest vaatenurkadest. Messi foorumiprogramm on toodud otse messihallidesse, et jõuda kõikide huvilisteni.
Messi raamprogrammi olulisemaks sündmusteks on kindlasti arhitektidele suunatud võistlus Archi-World Academy, mille 12 parimat kandidaati saavad praktikavõimaluse maailma parimates arhitektuuriettevõtetes ning reedel, 23.01.1205 toimuv Long Night of Architecture (Pikk arhitektuuriöö), mis kaasab messile kogu Müncheni linna. Long Night of Architecture tutvustab huvilistele linna olulisemaid ja atraktiivsemaid hooneid, kuhu tavapäraselt sissepääs puudub. Eriti põnev on muidugi elamus, mida pakub öise linna atmosfäär.
Eesti ettevõtted BAU messil
Eestist osalevad ühisstendiga BAU 2015 messil Arras Construction Furniture OÜ, Palmatin OÜ, Nordic Houses KT OÜ, Rake AS, Debreta OÜ, Diamantek OÜ ja Art Doors OÜ. Messil osalemist rahastab Euroopa Regionaalarengu Fond.
Ettevõtluse Arendamise Sihtasutuse (EAS) arenduskonsultani Marit Puusti sõnul lähevad EASi abil Eesti ettevõtjad BAU messile esimest korda. „BAU mess on üks maailma juhtivamaid ehitusmaterjalide messe, mida külastab üle maailma rohkem kui 200 000 spetsialisti. Lisaks maailmatasemel külalistele pakub mess võimalust osaleda erinevatel foorumitel ja seminaridel. Ühe nädala jooksul on ettevõtjal võimalik leida uusi kontakte, teha kiirelt ja tõhusalt toote/teenuse turu-uuringut, hoida ennast kursis valdkonna uuendustega ning konkurentide tegevustega.“
Ühisstendiga messile minek annab Puusti sõnul ettevõtjatele võimaluse osaleda messil oluliselt soodsamalt. Lisaks on BAU niivõrd suur mess, et paljudele ettevõtetele peab messikorraldaja ära ütlema, kuid ühisstendile mahub kuni 14 ettevõtet olenevalt pinna suurusest, mis loob ettevõtete toodetele või teenustele parema nähtavuse.
„Eesti ettevõtted osalevad ühisstendidel väga hea meelega. Vahel leiavad nad endale uusi koostööpartnereid ja/või kliente ootamatult ka endi seast,“ ütleb Puust.