Sel nädalal avatav multifunktsionaalne Tartu Karlova Paadisadam sai Nordeconil valmis ennetähtaegselt.
„Hoolimata pikaaegsest kogemusest sadamarajatiste ehituse vallas oli jõesadama ehitus Nordeconile esmakordseks ülesandeks. Tööde planeerimisel pidime lisaks muudele loodusjõududele arvestama ka Emajõe veetaseme muutlikkusega ja kalade kudemisperioodiga. Hea meel on näha, et saime seatud eesmärgiga korralikult hakkama ja sadama pidulik avamine toimub kaks kuud enne lepingulist tähtaega,“ lausus Nordecon ASi juhatuse liige Erkki Suurorg.
Erkki Suurorgi sõnul on ehitatud sadam oma kasutusotstarbelt multifunktsionaalne, tõstes oluliselt ümbritseva piirkonna väärtust. Laevade teenindamiseks on rajatud 40 meetri pikkune statsionaarne kai ning samuti ujuvkai 44 väikepaadi kohaga. Lisaks on loodud ka matkasõpradele 1110 m2 suurune ala autokaravanide parkimiseks.
Sadama opereerimiseks ehitati 180 m2 suurune sadamahoone, mille ümber asfalteeriti ligikaudu 3400 m2 ulatuses parkimisalasid ning haljastati 4500 m2 looduskaunist ala. Samuti paigaldati tänavavalgustus ja rajati 650 meetrit vee- ja kanalisatsioonitorustikke. Sadama ehitustööde maksumuseks kujunes 1,34 miljonit eurot ilma käibemaksuta.
Tartu linnale kuuluv Rebase tn 18 asuv väikesadam koos selle juurde kuuluva infrastruktuuriga ehitati projekti “Majanduslikult ja keskkondlikult jätkusuutlik Peipsi järve piirkond” raames. Volikogu ettepanekul nimetati uus sadam Karlova Paadisadamaks.

- Tartu Karlova Paadisild
- Foto: Nordecon
Autor: Ehitusuudised.ee toimetus
Seotud lood
Erinevatest looduskividest on teede, platside ja terrasside sillutamiseks murtud ja lõigatud kive ning plaate juba aastatuhandeid. Ka tänapäeval on see kõige keskkonnasõbralikum, vastupidavaim ja kaunim lahendus koduaias ja linnaruumis.