Kahe linna vaheline püsiühendus võimaldab, kiiremat ja turvalisemat reisijate- ja kaubavedu vedu üle lahe. See annab uusi võimalusi nii Eestile, Soomele ja tervele Skandinaaviale.
"Helsingi-Tallinna tunneli teostatavusuuring on väga huvitav ülesanne. Uus aspekt uuringus on see, et lisaks traditsioonilisele tasuvusarvutustele võetakse arvesse ka laiemas pildis sotsiaal-majanduslike mõjusid kahe linna ja riigi majandusele ja konkurentsivõimele," rääkis Sweco keskkonnaehituse juhataja Juho Siipo.
Teostatavusanalüüsi läbiviija Sweco on kaasanud mitmeid munitsipaalvaldkonna ekspertrühmi.
Esialgne aruanne ühendab ka kõik varasemates aruannetes toodud materjale, mille alusel määratakse kindlaks tehnilised lahendused. Rõhuasetus on tunneli ühenduse funktsionaalsusel ja transpordivajaduste lahenduse otsimisel, samuti tunneli laiemal ühiskondlikul mõjul projekti teostumisel.
Artikkel jätkub pärast reklaami
Tasuvusuuring valmib veebruaris 2015.
Seotud lood
Investeerimispankur Joakim Helenius kaitses eile toimunud Äriplaani konverentsil esinedes tuliselt ideed rajada Tallinna ja Helsingi vahele tunnel.
Eestis on aastaid püsinud arusaam, justkui plaatsoojusvahetid, eriti niiskustagastusega ehk ERV-tüüpi seadmed, ei sobi meie kliimasse. Levinud on hirm, et need külmuvad talvel ja ei ole energiatõhusad. See müüt pärineb ajast, mil turul levisid odavad ristvoolu vahetid, mille kasutegur oli madal ja automaatika olematu. Tänapäeval on see eelarvamus ajale jalgu jäänud.